خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

نمایندگان در تصویب طرح دوفوریتی برجام وفای به‌عهد نکردند

رییس مجلس گفت: در تصویب طرح دوفوریتی اجرای برجام نمایندگان وفای به عهد نکردند و خودشان باید پاسخگوی خدای‌شان باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، صبح امروز علی لاریجانی که در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در جمع فعالان این حوزه صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی که در پایان نشست ازسوی یکی از حضار  درباره نحوه تصویب طرح اجرای برجام مطرح شد، خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای و برجام به صورت مستقیم زیرنظر مقام معظم رهبری انجام گرفته‌است و ایشان تاکید کردند، مسئله هسته‌ای، مسئله من است.

وی افزود: هیچ منفعت شخصی‌ای در موضوع برجام ندارم و در این پرونده دخالتی ندارم. این پرونده، پرونده من نیست؛ بلکه پرونده رهبری است.طرح‌های هسته‌ای همیشه در کلان کشور هماهنگ می‌شد.

لاریجانی اضافه کرد: به عنوان رییس مجلس وظیفه‌ای داشتم که اختلافی در کشور در این باره ایجاد نشود و وفاقی حاصل شود که به وظیفه خود عمل کردم، اما برخی وظیفه‌ای داشتند و جور دیگری عمل کردند. طرح‌های هسته‌ای همیشه در کلان کشور هماهنگ می‌شد.

رئیس مجلس ضمن تشریح کامل روند دستیابی به توافق از دوران جلیلی تاکنون و همچنین تصویب طرح اجرای برجام، به حواشی مربوط به عدم تصویب دوفوریت این طرح در مرحله نخست پرداخت و اعلام کرد: شب پیش از بررسی طرح دوفوریتی اجرای برجام، نشستی با حضور نمایندگان دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان تشکیل شد و نمایندگان بر سر تصویب طرح توافق کردند.

لاریجانی تصریح کرد: با این وجود، در تصویب طرح دوفوریتی اجرای برجام نمایندگان وفای به عهد نکردند و خودشان باید پاسخگوی خدای‌شان باشند.

کد خبر : ۳۱۴۳۷۹