خبرگزاری کار ایران

با صدور پیامی؛

تاجگردون روز جهانی عصای سفید را تبریک گفت

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در پیامی روز جهانی عصای سفید به روشندلان تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در پیام غلامرضا تاجگردون آمده است:

«به نام خدایی که بر انسان منت نهاد و وی را از ظلمات عدم و هیچ خلق فرمود و به نعمت بودن و نورانیت وجود بهره‌مند گردانید. آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست، عطا فرمود به او آنچه را که قدرت به دست آوردنش را نداشت و امر فرمود به انسان زیبا زندگی کردن. پس چنین خدایی سزاوار پرستش است و مدح و ثنا مخصوص اوست که شریکی برای او نیست.

فصلی است در میان فصل‌ها به نام بهار. شنیده‌ای واژه‌ای را بارها به نام گل و می‌دانی در جهان ایی است به نام دریا. تنها شنیده‌ای و هرگز ندیده‌ای. بوییده‌ای و حسش نکرده‌ای. پا نهاده‌ای و هرگز کران بی‌نهایتش را ندیده‌ای. زیر باران بی چتر قدم زده‌ای اما نمی‌دانی اینکه گونه‌هایت خیس می‌شود از اشک از برای ندیدن‌هایت است یا دست نوازشگر باران است که می‌کشد به صورتت.

اما خوب شنیده‌ای، خوب‌تر شنیده‌ای. شنیده‌ای صدای همهمه پرندگان صبح را. شنیده‌ای صدای خنده‌های پاک کودکان را، شنیده‌ای صدای مهربانی‌های مادران و خوب می‌دانی فرق میان خنده‌های از ته دل تا خنده‌های زخمی از دیدن زشتی‌های مدام دنیای آدم‌های کنارت و اندیشه کرده‌ای تمام تصوراتت از دنیای آدم‌های اطرافت را.

تنها یک ساعت خود را در دنیای روشندلی‌ات غرق کردم. چشمانم را بستم و خوب گوش دادم. به همه چیزهایی که دنیای تو را می‌سازد فکر کردم اما نتوانستم. برای اینکه جا پای گام‌های سفید گذاشت یک عصا مرا کم است. فهمیده‌ام که جای تو بودن سخت است، باید چشم دلم را بینا کنم، خوب آدم‌ها را بشنوم، حرف‌هایشان را بشنوم و چشم خرد را در خود بیناتر کنم تا چشم دیده.

افسوس هیچ چیز را نخور. دنیای اطرافت پر شده از آدم‌هایی که چشم‌هایشان تنها به دیدن‌های کم عمق انسانی بسنده می‌کنند. هیچ کدام شبیه تو با نگاه دل آدم ها را نمی‌شناسد. دیدن که تنها به وسیله چشم نیست. زیرا چشم‌ها گاه به صاحبان خود دروغ می‌گویند اما عقل به آنکه با او خیرخواهی می‌کند دروغ نمی‌گوید و تو با نگاه خرد پا به دنیا نهاده‌ای.

روزت مبارک»

کد خبر : ۳۱۳۶۷۱