خبرگزاری کار ایران

در پایان سفر یک هفته‌ای انجام شد؛

دیدار گروه انجمن دوستی تونس و ایران با سخنگوی وزارت خارجه

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در دیدار رییس و اعضای انجمن دوستی تونس و ایران نقش سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های دوستی کشورها در تقویت و توسعه مناسبات دوستانه در حوزه‌های مختلف را مثبت و موثر توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم، در این ملاقات با تقدیر از تلاش همه گروه‌ها و احزاب تونس برای وحدت و همبستگی ملی این کشور، این گام ارزشمند را نمونه‌ای از اعتدال‌گرایی و تحول‌خواهی در منطقه توصیف کرد و اراده سیاسی ایران برای توسعه و تعمیق مناسبات را ابراز کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران توافقات و تفاهم‌های متعدد بین دو کشور ایران و تونس در امور و حوزه‌های متعدد از جمله فرهنگ، هنر، ورزش و جوانان را نشان مثبتی از ظرفیت‌های خوب همکاری میان دو کشور دانست و تاکید کرد علاوه بر بخش‌های دولتی، نقش گروه‌های دوستی نیز در اجرای این توافقات حائز اهمیت است.

در این ملاقات که در پایان سفر یک هفته‌ای رییس و اعضای انجمن دوستی به ایران صورت گرفت، محمد سعد، رییس انجمن دوستی تونس و ایران با تشکر از استقبال گرم و دوستانه‌ای که از این هیات تونسی به عمل آمده است تاکید کرد: مصمم هستیم که از همه ظرفیت‌ها و راه‌کارها برای توسعه مناسبات استفاده کنیم. ما کشور و مردم ایران را دوست داریم.

در این دیدار دوستانه هر یک از اعضای انجمن نیز با اشاره به گوشه‌هایی از تجربیات خود از این سفر پیشرفت و توسعه ایران را قابل توجه توصیف کرده، لزوم تداوم تماس‌ها و فعالیت دو انجمن برای دوستی بیش‌تر دو ملت را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

کد خبر : ۳۱۳۲۴۸