خبرگزاری کار ایران

عثمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی در سازمان‌ملل تصویر غلط ایجاد شده در دولت قبل را از بین ببرد

سخنگوی فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان تفاوت‌های بسیاری با سخنرانی رئیس دولت نهم و دهم در سازمان ملل خواهد داشت و دیگر شاهد خالی‌شدن سالن نخواهیم بود.

محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به سخنرانی اصلی رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: برای صحبت درباره سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل، بهتر است که پس از انجام این سخنرانی اظهار نظر کنیم٬ اما انتظار می‌رود فاجعه ناگوار منا که منجر به قربانی‌شدن بسیاری از حجاج ایرانی و غیرایرانی شد، یکی از محورهای سخنان ایشان باشد.

وی ضمن مقایسه دیپلماسی دولت فعلی با دولت‌های نهم و دهم، یادآور شد: بی‌شک سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان تفاوت‌های بسیاری با سخنرانی رئیس دولت نهم و دهم در سازمان ملل خواهد داشت و باتوجه به تغییرات اساسی سیاست‌گذاری‌ها و رویکرد کلان دولت، در دو سال اخیر شاهد تغییر رویکرد دولت از یک دیپلماسی منفعل به دیپلماسی فعال و مثبت بودیم که این دیپلماسی فعال دستاوردهای بسیاری برای کشورمان به همراه داشته‌است.

نماینده مردم بوکان در مجلس اضافه کرد: به اعتقاد من روند تغییر نگاه به جمهوری اسلامی ایران در دوران دوساله دولت آقای روحانی به روشنی انجام گرفته و امروز در حال شکل‌گیری روندی مثبت و درحال ترمیم در این‌خصوص هستیم و سخنرانی ایشان در سازمان ملل نیز بار مثبت لازم را به جامعه بین‌الملل منتقل می‌کند و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش تبیین خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون اهل سنت مجلس تاکید کرد: امیدواریم با سخنرانی دقیق و صریح رئیس‌جمهور تصویر غلطی که در دولت قبل ایجاد شد و همچنین تصویر نادرستی که نظام صهیونیستی سعی در القای آن به افکار عمومی جهان دارد، از بین برود و از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود و چهره رئوف و مهربان ایران بیش از پیش در اذهان جهانیان نقش ببندد.

عثمانی با اشاره به خالی شدن سالن اجلاس سازمان ملل در جریان سخنرانی رئیس دولت نهم و دهم، تصریح کرد: انتظار ما این است که دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقی نباشیم و باتوجه به رویکردی که از سوی دکتر روحانی، دولت و مجموعه نظام در قبال برقراری ارتباط با جهان اتخاذ شده، انتظار می‌رود فضای متفاوتی بر سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان حاکم باشد. بماند که آمریکا تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران سر پا باشد، شیطنت‌های خود را تعطیل نخواهد کرد.

کد خبر : ۳۰۸۰۲۵