خبرگزاری کار ایران

برای بررسی راه‌های حل بحران یمن انجام شد؛

گفت‌و‌گوی نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن و معاون وزیر خارجه

در تماس تلفنی نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن و معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در خصوص آخرین تحولات یمن تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا٬ ولد الشیخ احمد در این تماس با اشاره به آخرین تلاش‌های صورت گرفته برای گفت‌وگوهای سیاسی گروه‌های یمنی در مسقط بر ادامه گفت‌وگوها تاکید کرد و گفت: حل بحران یمن راه حل نظامی ندارد و  صرفا از طریق سیاسی میسر است. همه طرف های خارجی و داخلی موثر در یمن باید به فضای ایجاد شده برای گفت‌وگوهای مستقیم گروه‌های یمنی کمک کنند تا آتش بس در این کشور هرچه سریع‌تر برقرار شود.

وی لازمه برقراری صلح و ثبات در یمن را درک دوراندیشانه گروه‌ها و احزاب سیاسی از واقعیات موجود و توجه به منافع و خواسته‌های مردم دانست.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با اشاره به افزایش حملات نظامی خارجی به یمن طی روزهای اخیر گفت: اصرار بر استفاده از رویکرد نظامی، یک اشتباه محاسباتی است و قطعا به فضای ایجاد شده برای گفتگوهای گروه‌های یمنی تحت نظارت سازمان ملل آسیب می‌زند.

امیرعبداللیهان ضمن تشکر از تلاش های دبیرکل و نماینده ایشان افزود: عدم توفیق سازمان ملل در جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در یمن به جایگاه و اعتبار این سازمان در دفاع از حقوق بین المللی بشردوستانه لطمه وارد می سازد و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد سازمان ملل از تمام ظرفیتش برای توقف جنگ و خونریزی در آستانه عید سعید قربان استفاده نماید.

وی بر ارسال هرچه سریعتر کمک های انسان‌دوستانه به مردم آسیب دیده از جنگ در یمن تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۶۴۰۹