خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش برای جلب حمایت پایداری‌ها آب در هاون کوبیدن است

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد:‌ تلاش برای جلب حمایت پایداری‌ها نوعی آب در هاون کوبیدن است چراکه آنها در عمل و رفتار بر تفکراتی اصرار دارند که با الزامات چهره‌های معتدل اصولگرا همخوانی ندارد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نحوه ورود اصولگرایان به انتخابات عنوان کرد: به نظر می‌رسد آقای باهنر به همراه برخی از دوستانش به این جمع‌بندی رسیدند که سه ضلعی پایداری، موتلفه و ایثارگران جزیره‌ای می‌شود که به روند همگرایی اصولگرایان آسیب خواهد زد لذا طرح شورای هماهنگی اصولگرایان را پیش کشیدند.

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم برخی طیف‌ها و شخصیت‌های سیاسی در جریان اصولگرا موافق حضور پایداری‌ها در این شورا باشند، ادامه داد: به نظر من سه ضلعی موتلفه، پایداری و ایثارگران خیلی شتاب‌زده اعلام شد و بدون درنظر گرفتن پیامد‌های آن خبری شد. بازخوردهای انتشار این خبر نشان داد این مسئله به همگرایی اصولگرایان آسیب می‌زند٬ لذا موضوع شورای هماهنگی اصولگرایان مطرح شد البته برای این شورا هم هنوز با بسیاری از طیف‌های جریان اصولگرا رایزنی نشده است.

وی افزود: در این میان برای حضور در شورای هماهنگی اصولگرایان با جبهه ایستادگی هم صحبتی نشده است. آنطور که اطلاع دارم طیف آقای لاریجانی و حتی برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی هم در آن حضور ندارند. در حالیکه تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان لوازم و ابزاری دارد از جمله اینکه همه طیف‌های اصولگرا دور هم جمع شوند و در نهایت به تصمیم‌گیری برسند.

رئوفیان تاکید کرد: تنها در صورتیکه همه طیف‌های اصولگرا حضور داشته باشند٬ می‌تواند این تشکل را شورای هماهنگی اصولگرایان نامید. در حال حاضر این تشکل شورای هماهنگی برخی از اصولگرایان است بهتر است در این مقطع برخی شخصیت‌های اصولگرا حرفی نزنند که نوعی خط‌کشی محسوب شود. معتقدم نباید سیاست پدرسالاری را در راستای رسیدن اصولگرایان به وحدت مطرح کرد.

وی ادامه داد: تلاش برای جلب حمایت پایداری‌ها نوعی آب در هاون کوبیدن است٬ چراکه آنها در عمل و رفتار بر تفکراتی اصرار دارند که با برخی الزامات چهره‌های معتدل اصولگرا هم‌خوانی ندارد و این نظرات همواره به عنوان وجوه افتراق پایداری‌ها با اصولگرایان سنتی شناخته می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی گفت: اگر هم وحدتی بین اصولگرایان و پایداری‌ها شکل بگیرد این وحدت شکلی خواهد بود؛ نه محتوایی و فکری. به نظر من دلیل این حمایت‌ها از پایداری تنها برای همگرایی بیشتر نسبت به گذشته برای به وجود آوردن یک جبهه قوی و کارآمد در رقابت انتخاباتی با جریان اصلاح‌طلب است٬ به نظرم این یک هدف بسیار خوب و ضروری است اما فرمول فعلی جواب نمی‌دهد و به نظر من اصولگرایان را تضعیف خواهد کرد.

وی افزود: اگر تعداد کمتری از طیف‌های اصولگرا با همدلی و همگرایی بیشتر دور هم جمع می‌شدند٬ جواب مناسب‌تری می‌گرفتیم. تا اینکه با علم به عدم هماهنگی بخواهیم طیف‌های اصولگرا را توسعه دهیم. دلیلی ندارد که ما بخواهیم برخی طیف‌ها مثل پایداری را که با جریان کلی اصولگرا زاویه دارد، جذب کنیم.

 

کد خبر : ۳۰۴۶۴۴