خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی به ایلنا خبر داد:

جلسه بعدی کمیسیون برجام٬ فردا با حضور تیم جلیلی برگزار می‌شود

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از حضور تیم مذاکره کننده سابق هسته‌ای در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام و حضور آقایان سیدعباس عراقچی٬ مجید تخت روانچی و حسن قشقاوی گفت: جلسه بعدی با حضور تیم سابق هسته‌ای برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با بیان اینکه جلسه بعدی کمیسیون فردا دوشنبه با حضور تیم جلیلی و همکارانشان برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می شود برخی نمایندگان مجلس حضور تیم سابق هسته‌ای را تشکیک در پرونده هسته‌ای تلقی کرده‌اند و اعتقاد دارند که دعوت از آنهایی که پیش از این فرصت کار کردن داشته‌اند و کاری انجام نداده‌اند و فرصت‌دادن به آنها برای تشکیک ایجاد کردن در مورد پرونده هسته‌ای پسندیده نبود.

محمدرضا تابش نماینده دیگر مجلس نیز با انتقاد از رویه انتخاب شده در برخی جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام، تصریح کرد: چه دلیلی دارد در نخستین جلسات این کمیسیون دعوت از سعید جلیلی انجام شود و از او بخواهند که راجع به برجام نظر بدهد؟ چراکه پیش از ورود جلیلی از همان ابتدا نظر او و طیف نزدیک به او معلوم بود. به نظر می‌رسد چنین اقدامی گارد گرفتن مقابل دولت و دقیقاً خلاف توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره برجام و حفظ وحدت است.

سعید جلیلی پیش از این در مورد مذاکرات اعلام کرده بود که زمان تحویل پروژه هسته‌ای به دولت یازدهم، غرب آماده لغو تحریم‌ها بود و با این استدلال گفته بود که غرب آمادگی عملی خود را برای شکل گیری معامله هسته‌ای و ورود به موضوع لغو تحریم‌ها از جمله تحریم‌های یک جانبه اعلام کرده بود

کد خبر : ۳۰۳۰۳۸