خبرگزاری کار ایران

امیر اسماعیلی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

قرارگاه پدافند در ۳۷۰۰ نقطه از کشور برای مقابله با تهدید مستقر شده است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خانم‌الانبیاء گفت: این قرارگاه در ۳۷۰۰ نقطه از کشور در خط مقدم و دفاعی برای نواختن سیلی به گوشی تهدید مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه بود٬ با بیان اینکه دفاع مقدس به ما نشان داد تجهیزات ما بایستی چابک٬ سریع و هوشمند باشد٬ تصریح کرد: مشاهده‌های علمی و عملی ما در جنگ‌های دنیا همچون عراق، افغانستان، لیبی و یمن نشان داد عمده تهدید‌ها و حمله‌های جنگی از راه هوا و به وسیله موشک دور برد بوده بنابراین خط دفاعی فقط مرزهای جغرافیایی نیست٬ بلکه با توجه به برد سلاح‌ها و میل دشمن به از بین بردن زیرساخت‌های کشورهای هدف٬ حملات با موشک‌های دوربرد انجام می‌شود. چنانکه در عملیات والفجر ۸ و به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع معجزه‌آسای پدافند هوایی منجر به ساقط شدن بیش از ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد بعثی شد.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه تهدید و برای حفظ و حراست ۲۴ ساعته از جزایر و سکوهای نفتی میادین گاز و پتروشیمی مراکز حساس هسته‌ای و سایر نقاط استراتژیک کشور از هر اقدامی فروگذار نکرده‌ایم و همزمان با این مساله از ظرفیت سخت‌افزاری به همراه ظرفیت و توان نرم‌افزاری بهره‌ برده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه دفاع هوایی در کشور پیام صلح، امنیت و آرامش برای کشورهای دوست و منطقه‌ای و پیام اخطار و دفاع قاطعانه در برابر هر گونه میل به تهدید هوایی برای کشورهای فرا منطقه‌ای داریم.

امیر اسماعیلی افزود: یکی از دستاوردهای قرارگاه عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور است که این موضوع با بهترین سرمایه یعنی جوانان و نخبگان ایرانی انجام شد تا موشک‌های تماما ایرانی و سامانه‌های هوشمند ایرانی توسط قرارگاه تولید شود بنابراین امروز فقط دشمن را نمی‌بینیم بلکه تنها نفس آن را بیش از ۳ هزار کیلومتر حس می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: قرارگاه پدافند هوایی در بخش امنیت هوایی همواره در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در خاورمیانه با اخطار‌ها و اقدامات تاکتیکی، پدافندی مانع عطش تجاوزات هوایی بدون مجوز گردیده است.

امیر اسماعیلی پیرامون فعالیت قرارگاه پدافند هوایی در بخش ایمنی و سلامت پروازهای مسافربری گفت: امروزه بیش از هزار و ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافربری از فراز آسمان جمهوری اسلامی ترانزیت می‌شود و ما در فضای تحریم و تهدید مستمر توانستیم نمره امن‌ترین آسمان خاورمیانه را با همکاری سازمان هواپیمایی کشور از سازمان بین‌المللی هوانوردی دنیا بدست آوریم.

وی از جمله دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی کشور را عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج عنوان کرد و گفت: این موضوع به فضل پروردگار و دعای پرخیر رهبر معظم انقلاب و تکیه بر جوانان و نخبگان است که منجر به تولید و استقرار رادارهای استراتژیک، موشک‌های هوشمند تماماً ایرانی و سامانه فرماندهی و کنترل یکپارچه بومی و هوشمند شده است.

وی تصریح کرد: تمام دستاوردهای دفاعی با عقل و درایت و عمل جوانانی رخ داده که امام راحل و ۸ سال دفاع مقدس را ندیدند و تجربه نکردند٬ اما ولایی بودن کارشان را با تمام وجود حس می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند با قدرت نشات گرفته از خون شهدا و رهبری و درایت مقام معظم رهبری به هرگونه دست‌درازی به آسمان کشورمان، جواب کوبنده‌ای با آتش‌های سلاحمان داده خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۲۴۸۵