خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو خواستار شد:

ترسیم نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از تجار ایرانی خواست با ایجاد یک اتاق فکر، نقشه راه‌ همکاری‌های اقتصادی آینده با جمهوری آذربایجان را ترسیم کنند.

به گزارش ایلنا، با برگزاری نشستی در باکو مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان بررسی شد.

در این نشست فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایرانی مسائل و مشکلات خود را در حضور محسن پاک‌آیین سفیر ایران در باکو مطرح کردند.

سفیر کشورمان در ابتدای این نشست به توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور فراهم شده و ضروری است تجار و بازرگانان کشورمان از این فرصت برای توسعه بیش از پیش مناسبات فیمابین بهره لازم را داشته باشند.

پاک آیین به روابط خوب سیاسی بین دو کشور اشاره کرد و افزود: تقویت روابط با همسایگان از اولویت جمهوری اسلامی بوده و آذربایجان یکی از دوستان استراتژیک ماست و تجار و فعالان اقتصادی دو کشور بایستی برای تقویت مناسبات اقتصادی تلاش کنند.

وی به سفر اخیر «شاهین مصطفی‌یف» وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در رأس هیأت عالیرتبه اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران و دیدارهای مهم وی با مقامات کشورمان اشاره کرد و افزود: پس از توافق اخیر هسته‌ای خیلی از موانع فعالیت و همکاری اقتصادی بین دو کشور برداشته می‌شود.

سفیر ایران ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی ایران در آذربایجان؛ بر تلاش مضاعف، هدفمند و اثربخش فعالان اقتصادی در آذربایجان تأکید کرد و گفت: ضروری است تشکلی با حضور تجار و فعالان و به صورت مرتب نشست‌های شناسایی نیازهای اقتصادی جامعه هدف برای تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور تشکیل و اقدامات لازم و مؤثر را انجام دهد.

وی همچنین از تجار ایرانی خواست با ایجاد یک اتاق فکر، نقشه راه همکاری‌های اقتصادی آینده با جمهوری آذربایجان را ترسیم کنند.

سید فرج الله شهیدی رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی و نیازهای بازار آذربایجان، به بیان اقدامات و خدمات ارائه شده رایزنی بازرگانی به تجار و فعالان اقتصادی کشورمان پرداخت و بر ارائه مشورت‌های لازم و خدمات ضروری به فعالان این بخش تأکید کرد.

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان مسائل و مشکلات خود را مطرح و درخواست‌های خود را بیان کردند که قول پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات از طریق سفیر و مسئولان مربوطه داده شد.

کد خبر : ۳۰۰۹۱۷