خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری:

جامعه جهانی خواهان گسترش روابط با ایران است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: با ورود دولت به سال سوم٬ میزان اعتماد مردم به سیاست خارجی کشور ارتقا یافته و امروز جامعه جهانی خواهان گسترش روابط با ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا٬ مرضیه افخم صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران که در وزارت امور خارجه برگزار شد، در ابتدای صحبت‌های خود ‌با گرامیداشت یاد شهدای دولت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و ولادت امام رضا (ع) گفت: دومین سالگرد دولت یازدهم که در پی انتخابات حماسه ساز ۲۴ خرداد ۹۲ صورت گرفت را گرامی‌ می‌داریم.

وی ادامه داد: آقای روحانی در آغاز به کار دولت تدبیر و امید گفتند که در عرصه سیاست خارجی به دنبال تعامل با کشورهای دنیا هستند و بر اساس احترام متقابل و تعامل سازنده به دنبال تحقق این مهم هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تنش‌زدایی، ایجاد تعامل سازنده و احترام متقابل را از اهداف سیاست خارجی در دو سال گذشته دانست تا کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند و اظهار داشت: ایران در دو سال گذشته با رویکرد تعاملی نشان داده است که نه‌تنها برای صلح و ثبات اهمیت قائل است٬ بلکه تقویت ثبات را هم مهم می‌داند و در همین چارچوب آماده گفت‌و‌گوی با سازش و مبتنی بر احترام متقابل با همه همسایگان خویش است.

افخم با بیان اینکه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند افراطی تروریسم و مداخله خارجی محکوم به شکست است و اعمال زور در مقابل مردم‌سالاری است، تصریح کرد: رویکرد دولت یازدهم نشان داده که به دنبال بازگشت ثبات است و همین منجر به تقویت ثبات و بازگشت امید در کشور شده است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه افزود: خوشبختانه با ورود به سال سوم کار دولت یازدهم میزان اعتماد عمومی نیز به سیاست خارجی افزایش یافته که مهم‌ترین فراز ‌آن در مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به برجام خود را نشان داد. امروز جامعه بین‌المللی خواستار همکاری بیشتر با ایران است و ایران به عنوان یک کشور مسئولیت‌پذیر و موثر در منطقه بار دیگر گزینه موثر گفت‌و‌گو را زنده کرده و امید مبارزه با تروریسم و افراط و حل چالش‌های محیط زیستی را افزایسش داده است.

وی با یادآوری اینکه گزینه تحریم نشان داده است که در مقابل اراده ملت‌ها ناکارآمد است خاطرنشان کرد: گزینه تکریم و احترام متقابل و تعامل سازنده از ضرورت‌های جهان امروز است و امیدواریم با تداوم پشتیبانی ملت به کار خود ادامه بدهیم.

کد خبر : ۳۰۰۲۴۴