خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده به ایلنا خبر داد:

پیشنهاد ۶ماده‌ای استانداران استان‌های شرقی برای حل مشکل سپرده‌گذاران «میزان»

عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس گفت: وقتی مردم می‌بینند رسانه جمهوری اسلامی برای یک موسسه تبلیغ می‌کند، طبیعتاً اعتماد می‌کنند و پولشان را آنجا سرمایه گذاری می‌کنند٬ اما اکنون که تخلف این شرکت محرز شده٬ هیچکس پاسخگو نیست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به پرونده تحقیق‌و‌تفحص از موسسه «میزان» یادآور شد: وقتی موسسه‌ای با عنوان «میزان» فعالیت می‌کند، مردم فکر می‌کنند نکند این نام مربوط مربوط به قوه قضاییه باشد و به‌خاطر همین تشابه اسمی شائبه ارتباط با قوه قضاییه پیش می‌آید٬ لذا وظفه قوه قضاییه بسیار سنگین‌تر می‌شود و بی‌توجهی نسبت به این مسئله اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: به هر شکل، این موسسه مرتکب تخلفات میلیاردی شده و یک نفر هم به عنوان مسئول دستگیر و زندانی شده٬ اما مسئله اینجاست که هزاران متخلف دیگر در خانه‌هایشان خوابیده‌اند و تلخ‌تر آنکه هنوز هم کسی به فکر مقابله با این اتفاقات نیست.

نماینده مردم رشت ضمن ابراز بی‌اطلاعی از ادامه فعالیت «میزان» علی رغم اعلام انحلال کامل آن ازسوی سخنگوی قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: اطلاعی از این مسئله ندارم اما بنابر اطلاع بنده بسیاری از سپرده‌گذاران که تمام زندگیشان را در این موسسه سرمایه گذاری کرده بودند، دچار عارضه‌های جسمی و روحی روانی شده‌اند.

جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد: نکته مهم دیگر اینکه تا زمانی که «میزان» یا «پدیده» خوب کار می‌کرد، همه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی بودند و حال که تخلفات عیان شده، همه خود را کنار کشیده‌اند. قوه قضاییه باید با مسئولانی که بدون مطالعه اقدام به هرگونه همکاری با این موسسه‌ها کرده، برخورد کند. به هرحال وقتی مردم می‌بینند فلان وزیر در جایی حضور می‌یابد، تابلوی رسمی دارد و رسانه جمهوری اسلامی هم برایش تبلیغ می‌کند، طبیعتاً اعتماد می‌کنند و پولشان را آنجا سرمایه گذاری می‌کنند و حال که همین مردم دچار خسارت‌های هنگفت شده‌اند و تمام زندگیشان را باخته‌اند، هیچکس پاسخگو نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با انتقاد از سازوکار پخش تبلیغات در صداوسیما، یادآور شد: صداوسیما می‌گوید من پول گرفته‌ام و تبلیغ کرده‌ام. اینکه معنا ندارد. به هرحال باید مرجعی این موسسه را تایید کند تا بتوان اجازه پخش تبلیغات برای آن موسسه را در رسانه ملی صادر نمود. به هر حال مردم رسانه ملی را زبان نظام می‌دانند.

ای عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس تصریح کرد: البته اخیراً استانداری‌های استان‌های شرقی کشور با پیشنهاد یک طرح ۶ ماده‌ای به دنبال حل کردن مشکلات‌اند اما هنوز خبری از نتیجه این پیگیری‌ها روشن نیست.

کد خبر : ۲۹۹۸۸۴