خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افراطیون نه تنها کمکی به دولت فعلی نمی‌کنند،‌ بلکه برای دولت حاشیه‌سازی می‌کنند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به برخی انگیزه‌های جناحی استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: در مقطعی که ما شاهد موفقیت دولت در توافق هسته‌ای و دیپلماسی سیاسی هستیم و مقدمات برای پرداختن و اهتمام به دیپلماسی اقتصادی فراهم شده٬ نوبت به وزیر اقتصاد رسیده تا پس از موفقیت‌های آقای ظریف کار خود را آغاز کرده و با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه، حماسه اقتصادی را کلید بزند، این طرح استیضاح به هیچ‌عنوان لازم نیست.

وی افزود: ظاهراً گروهی می‌خواهند به‌خاطر موفقیت‌های دولت با ایجاد حواشی، از دولت و ملت انتقام بگیرند و به‌جای آن‌که یار شاطر دولت باشند، بار خاطر آن شده‌اند. در سال همدلی و همزبانی و در مقطعی که نیاز به برنامه‌ریزی عالمانه برای بازگشت موجودی‌های خارجی کشور هستیم، برخی نمایندگان تندرو به‌جای بهادادن به منافع ملی و منویات رهبری، منافع جناحی و باندی خود را پیگیری می‌کنند که بی‌تردید این رویکرد با بی‌مهری مردم روبرو خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اضافه کرد: آقای بذرپاش هنگام اخذ رای از نمایندگان قول دادند به‌جای پیگیری انگیزه‌های جناحی، رویه اعتدال را پیگیری کنند٬ اما با اظهار بحث استیضاح وزیر به‌خاطر سه‌کارته شدن٬ با تندروی از موقعیت خود در هیات رئیس سوءاستفاده کردند، بنابراین شخص رئیس محترم مجلس و نواب رئیس مجلس، باید با چنین رفتارهایی برخورد کنند. بنابراین امیدواریم این نمایندگان به‌خود بیایند و در راستای تحقق حماسه اقتصادی یار و همراه دولت باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال مطرح شده از طیب‌نیا هیچ‌ ارتباطی با مسئولیت‌ها و وظایف وزیر اقتصاد ندارد، خاطرنشان کرد: بیان این‌گونه مسائل تنها به منظور بحران‌سازی و جنجال‌آفرینی برای دولت انجام می‌گیرد. آقای بذرپاش که زمانی از حامیان سرسخت دولت نهم و دهم بودند، امروز نه تنها کمکی به دولت فعلی نمی‌کنند،‌ بلکه برای دولت حاشیه‌سازی می‌کنند.

پیرموذن در پایان تصریح کرد: بی‌شک از قبل این استیضاح، چیزی عاید افراطیون مجلس نخواهد شد و این استیضاح حتی یک‌درصد هم احتمال موفقیت ندارد.

کد خبر : ۲۹۷۳۴۱