خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با ولید معلم:

راه‌حل مسائل سوریه سیاسی است

وزرای امور خارجه ایران و سوریه روز گذشته آخرین تحولات سوریه و روابط دو جانبه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به ظرفیت‌های جدید در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی اظهار داشت: شرایط و رخدادهای جاری در منطقه درستی رویکردهای واقع‌بینانه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه داعش و اقدامات شنیع وهولناک آن، مخاطره واقعی برای کل است را اثبات کرد.

وی ادامه داد: این خطره نه تنها سوریه، عراق، یمن، لبنان، تونس‏، آمریکا و فرانسه بلکه جدیدا ترکیه و عربستان را نیز با چالش حقیقی مواجه ساخته است.

ظریف با تعیین تحولات جاری گفت: ما راه حل مسائل سوریه را راه‌حل سیاسی می‌دانیم و معتقدیم هیچ راه‌حل نظامی در این ارتباط چشم‌اندازی نخواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران احترام به حاکمیت و تعیین سرنوشت سیاسی بر اساس آرای مردم و عدم دخالت خارجی در امور داخلی مردم به ویژه اینکه چه کسانی رهبری سوریه را به عهده داشته باشند را مربوط به شان مردم سوریه می‌داند.

ولید معلم نیز در این دیدار، با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با پرونده هسته‌ای  و تاثیر آن در عرصه جهانی و منطقه‌ای گفت: ما دستاوردهای ایران را در خصوص پرونده هسته‌ای برای پیشبرد دیپلماسی و گفت‌وگو در حل مشکلات منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت می‌دانیم.

کد خبر : ۲۹۶۹۹۸