خبرگزاری کار ایران

شیخ‌الاسلام:

مهمترین مساله خاورمیانه افراطی‌گری است

مشاور بین‌الملل رییس‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خاورمیانه تصریح کرد: مهمترین مساله خاورمیانه افراطی‌گری است و ممکن است این تفکر امروز برای چین خطری نداشته باشد اما تفکر افراطی‌گری کل جهان را تهدید می کند.

به گزارش ایلنا، حسین شیخ الاسلام در این دیدار با این چائولو عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که در راس هیاتی به دعوت حزب موتلفه اسلامی به ایران سفر کرده است، به تشریح ساختار حکومتی جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: نظریه امام خمینی(ره) بر مبنای عزت بخشی ملت ایران بر اساس دستورات اسلام بود و در این راه قیام کرد و انقلاب اسلامی آزادی و استقلال مبتنی بر اسلام را به ملت هدیه داد.

وی در ادامه افزود: تروریسم نمی‌خواهد دولت نوپای عراق موفق شود و می‌خواهد حکومت مردمی سوریه سرنگون شود. افراطی‌گری را انگلیس و آمریکایی‌ها در افغانستان به وجود آوردند و الان ادعای مبارزه با افراطی گری دارند. باید دانست که لشگرکشی و بمباران هوایی، افراطی‌گری را از بین نمی‌برد بلکه باید برخورد نرم افزاری کرد.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس اظهار داشت: برخی اروپای‌ ها و امریکایی‌ها چون افراطی‌گری را به نفع خود می‌دانستند آن را تقویت کردند اما نمی دانستند افراطی‌گری بیش از هر چیزی اثرات فکری و فرهنگی دارد و تبدیل به اعتقاد شده و دامن صاحبان خود را خواهد گرفت.

در این دیدار باین چائولو عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بیان داشت: هدف اصلی ما از سفر تقویت رابطه دو حزب موتلفه اسلامی و کمونیست چین است تا بتوانیم با انتقال تجربیات به ارتباط بیشتر منجر شود.

وی افزود: ایران و چین در زمان تحریم‌ها در کنار یکدیگر بوده اند و هیچ دلیلی وجود ندارد که در شرایط فعلی این ارتباط تقویت نشود.

این عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در پایان تصریح کرد: با نظرات شما درباره امنیت منطقه کاملا موافق هستم و تروریسم دشمن مشترک همه انسان‌هاست. ما اهمیت زیادی برای مقابله با تروریسم قائلیم و به نظرم مقابله با این تفکر نیاز به همکاری های بین المللی دارد. ایران و چین می توانند در زمینه مقابله با تروریسم با هم همکاری کنند.

کد خبر : ۲۹۶۰۶۷