خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

وهابیت جای پایی در ایران ندارد/هیچ نقطه کوری در کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۲۷۶

وزیر اطلاعات گفت: وحدت بین علمای شیعه و سنی در داخل کشور باعث شده که وهابیت در ایران هیچ جای پایی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمود علوی شامگاه امروز سه شنبه در دیدار با علمای شعبه و سنی کرمانشاه اظهار کرد: امروز حفظ وحدت در جامعه از کارهای مهم و اولویت دار است.

وزیر اطلاعات به وضعیت کنونی منطقه و برخی از مشکلات امنیتی پیش آمده اشاره کرد و گفت: اسلام و دین رسول الله تاکید بسیار فراوانی بر برادری و وحدت دارد، زیرا نزدیکترین چیز در دنیای ما برادری می باشد.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر پرهیز از هرگونه تفرقه و دو دستگی در جامعه، بیان داشت: یکی از ویژگیهای وحدت این است که انسان را از طعمه شیطان دور نگه میدارد. امروز با وحدت در جهان اسلام و منطقه می‌توان باعث بهت و حیرت دشمنان شویم.

وی گفت: در اصول دینی ما و نیز گفتار بزرگان دین، هیچ کلام و یا مطلبی پیدا نمیشود که در آن از جدایی حرفی به میان آمده باشد و باید گفت که تفرقه بین شیعه و سنی کار نادانان است و میخواهند نه تنها بین شعیه و سنی اختلاف بیندازند، بلکه به دنبال ایجاد تفرقه در بین سنی و سنی و نیز شیعه و شیعه هستند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: یکی از شیوههای امروزی دشمنان برای حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی، استفاده از تضعیف جبهه مقابل آن است، یعنی دشمنان دریافتهاند که این شیوه از حمایتهای تسلیحاتی از این رژیم کم هزینهتر است.

علوی به وضعیت کنونی در کشورهای عراق، سوریه و یمن اشاره کرد و افزود: تضعیف این سه کشور مسلمان تنها برای حفظ موجود رژیم اسرائیل است و اسناد نشان میدهد که اسرائیل سال 2013 را آرام ترین دوران خود تجربه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه داعش زاییده سرویسهای اطلاعاتی عربستان، انگلیس و آمریکا و... است، گفت: امروز طلبهها و روحانیون وظیفه هوشیار کردن جوانان را در این برهه خاص از زمان دارند، زیرا چیزی که داعش نشان میدهد، باطلی است که در لباس حق درآمده است.

وزیر اطلاعات وحدت شعیه و سنی را در کشور بسیار خوب و مثال زدنی عنوان کرد و افزود: امروز وحدت بین علمای شیعه و سنی در داخل کشور باعث شده است که وهابیت در ایران هیچ جای پایی نداشته باشد.

علوی با اشاره به اینکه امروز تمام منطقه درگیر بدترین شرایط امنیتی است، تاکید کرد: با وجود این همه ناامنی در منطقه و کشورهای همسایه، امروز شاهد بالاترین ضریب امنیت در داخل کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ نقطه کوری از نظر امنیتی در کشور نداریم، گفت: اگر می بینیم که سرداران دستگاه دیپلماسی برای کشور و نظام حماسه آفریدهاند، این را باید نتیجه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری دانست.

وزیر اطلاعات بیان کرد: امروز تمامی دولتمردان و مدیران دولت یازدهم از نسل اول انقلاب هستند و سرد و گرم روزگار را چشیدهاند، پس میخواهند بدون هرگونه غوغاسالاری و مزاحمت به دنبال رفع مشکلات جامعه و ملت باشند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز