خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با همتای کویتی خود:

کشورهای منطقه مشکلاتشان‌ را بدون دخالت بیگانگان حل کنند

وزیر امور خارجه کشورمان ظهرامروز با شیخ صباح الخالد همتای کویتی خود دیدار و درخصوص مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، محمد جواد ظریف اظهار داشت: ما همیشه و حتی از سی سال قبل بر گفت‌وگو، همکاری و گسترش روابط دوستانه بین همسایگان تأکید داشته و آن را اولویت اصلی در سیاست خارجی کشورمان دانستهایم؛ ولی لازم است گامهایی  عملی از سوی برخی کشورهای منطقه نیز برداشته شود.

ظریف با اشاره به اینکه هدف اصلی ما دستیابی به تفاهم منطقهای است، افزود: ما علیرغم آنکه از برخی کشورها بیمهری دیدهایم، ولی هیچ گاه علیه کشورهای همسایه اقدامی نکرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه باید مشکلات خودشان را بدون دخالت بیگانگان حل کنند، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کویت با استقبال از سفر منطقهای ظریف و شروع آن از کویت، بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید نمود.

الخالد افزود: همه کشورهای منطقه متفق القول هستیم که ضرورت دارد هرچه سریعتر گفتگوی فراگیر منطقه ای با ایران به عنوان یک کشور مهم و تأثیرگذار را آغاز کنیم و در حالیکه ما با بسیاری از کشورها و سازمانهای منطقه ای و بین المللی در زمینه های مختلف گفتگو و تعامل داریم، چرا نباید چنین گفتگو و همکاری را با ایران داشته باشیم.

کد خبر : ۲۹۲۹۵۰