خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان:

سرمایه گذاران دنیا برای حضور در ایران در حال رقابت با یکدیگر هستند

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهور با پیام توسعه همه جانبه به استان کردستان سفر می کند و کردستان باید بصورت پایلوت انتخاب و یک رشد شتابان در این استان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در جلسه کارگروه توسعه و سرمایه گذاری کردستان که با حضور استاندار کردستان، مدیران شرکت ها و هلدینگ های اقتصادی دولتی و عمومی، معاونین استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شماری از مدیران دستگاه های اجرایی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: پیام اصلی سفر رئیس جمهور به کردستان توسعه همه جانبه این استان است.

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای پایین آوردن ریسک اقتصادی سرمایه گذاری در مناطقی مثل کردستان گفت: اگر می خواهیم توازن در توسعه همه جانبه سراسر ایران ایجاد شود باید ریسک اقتصادی سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار مثل کردستان را کاهش دهیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: شرکت های کلان کشور می توانند با سرمایه گذاری در استانهایی همچون کردستان ریسک اقتصادی را پایین بیاورند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی ترغیب و تحریک شوند.

نهاوندیان با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن فرمول های جدید در مدل جدید اقتصاد ایران بعد از رفع تحریم ها گفت: منابع فراوان سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را برای توسعه مناطقی همچون کردستان تجهیز کنیم.

وی تاکید کرد: مدیران باید برای مدیریت منابع خود اتاق فکر ایجاد کنند زیرا بعد از توافق همه سرمایه گذاران دنیا برای مشارکت در طرحهای داخلی ایران در حال رقابت با همدیگر هستند.

نهاوندیان گفت: باید سرمایه گذاران را برای مسابقه مستمر حضور در ایران ترغیب کنیم و با منابع مالی مدبرانه تر و با الگوی مشارکت بخشهای دولتی و خصوصی توسعه را ایجاد کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه فاکتور اشتغال زایی مطلوبترین گزینه سرمایه گذاری است که باید مد نظر سرمایه گذاران باشد، گفت: توجه به زنجیره های اشتغالزایی در کردستان بسیار مهم است و نیاز نیست همه صنایع را در همه جای کشور داشته باشیم بلکه باید بر روی صنایعی متمرکز شویم که استعداد آنها در کردستان وجود داشته باشد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: شرکتهای بزرگ دولتی و شبه دولتی اگر بخواهند با بخش خصوصی رقابت کنند آینده ای ندارند بلکه باید آنان را حمایت و تقویت کرده و شراکت کنند تا بتوانند از بهره وری بالای بخش خصوصی استفاده کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: همه می دانیم استان کردستان از اهمیت و حساسیت ویژه برخوردار است و وظیفه ما برای توسعه کردستان دو چندان است و نظر به اینکه استان کردستان اولین سفر رئیس جمهور بعد از توافق وین است باید پیام شکوفایی کردستان از این سفر با تمام وجود برخیزد.

نهاوندیان افزود: بعد از توافق ما نباید به دنبال افزایش واردات بلکه باید به دنبال افزایش بنیه تولیدی کشور و توسعه تولیدات داخلی باشیم و در استانهایی مثل کردستان باید بیش از هر جایی تجلی پیداکند.

به گفته نهاوندیان استان کردستان و چند استان محروم دیگر کشور به صورت پایلوت انتخاب و یک رشد شتابان در آنها ایجاد شود و پیام این رشد و شکوفایی کردستان به همه جای کشور برسد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تک تک شرکتها و موسسات باید طرحها و برنامه های خود را سریعتر به دولت اعلام کنند و در همایش سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در کردستان اعلام و نهایی شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: وقتی می گوییم بعد از توافق فصل جدیدی در اقتصاد ایران آغاز می شود این فصل جدید باید از همین سفر استانی خود را نشان دهد و همه موسسات و نهادهای اقتصادی با همکاری استاندار کردستان طرحها و سرمایه گذاریها خود را در استان اعلام کنند.

نهاوندیان افزود: مردم انتظار دارند وعده های ما و شرکت های سرمایه گذاری در استان کردستان سریع عملیاتی شود و هر وعده ای باید بلافاصله بعد از سفر آغاز و نمود عینی و عملی آن در دو سال باقیمانده دولت تدبیر و امید به مردم کردستان نشان داده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان وی تصریح کرد: موسسات بزرگ سرمایه گذاری دولتی قبل از سفر به کردستان سریعا صورتجلسات طرحهای خود را به معاونت اجرایی رئیس جمهور تحویل دهند و تصمیمات آنها به دولت اعلام شود.

رئیس جمهور روز یکشنبه هفته آینده مهمان مردم کردستان است.

کد خبر : ۲۹۲۳۰۲