خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

انصاری: توافق هسته‌ای مهم‌ترین اتفاق سی سال گذشته بود

عضو هیئت موسس حزب اتحاد گفت: توافق هسته‌ای یکی از دستاوردهای بزرگ بعد از انقلاب بود و می‌توان بعد از حماسه دو خرداد، آن را مهمترین تحول سیاسی ایران خواند.

غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره توافق به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مذاکره یک هنر است و در عرصه دیپلماسی تلسط به مذاکره ارزش بالایی دارد که تاثیر به‌سزایی در حل منازعات دارد.

وی افزود همین که اقتدار و منطق و گفتمان دیپلمات‌های متخصص کشورمان را به دنیا ثابت کردیم٬ بزرگترین دستاورد سیاسی در سی سال گذشته ایران بوده است.

عضو ارشد هیئت موسس حزب اتحاد با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای شرایط منطقه را متحول خواهد کرد٬ تصریح کرد: توافق هسته‌ای یکی از دستاوردهای بزرگ بعد از انقلاب بود و می‌توان گفت بعد از حماسه دوم خرداد، این مذاکرات مهم‌ترین تحول سیاسی در ایران بوده است.

سفیر پیشین ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه توافق ژنو شروع یک حرکت بزرگ است٬ گفت: این توافق یک حرکت پیچیده٬ با ابعاد مختلف و شروع حرکت جدید و گفتمان جدید است.

وی با اشاره به اینکه هرچقدر بتوانیم منطق خود را به جهان ثابت کنیم نقش بیشتری در جهان آینده خواهیم داشت٬ گفت: دنیای امروز به هم گره خورده است و اگر بنا باشد  یک کشور را به عنوان کشور برتر بدانیم٬ باید میزان تاثیرگذاری آن را در مناسبات بین‌المللی اندازه‌گیری کنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز بحث محیط‌زیست و مسائل زیربنایی نیز اجبار به استفاده از ظرفیت‌های بالقوه بین‌المللی دارند و همچنان که در اروپا اتحادیه اروپایی مرزها از بین رفته است٬ در آینده دور٬ در همه جای دنیا مرزها را از میان برخواهند داشت و اگر دولت‌ها در تحقق شعار دهکده جهانی ناکام بودند٬ ملت‌ها شعار دهکده جهانی را محقق خواهند کرد.

عضو ارشد هیئت موسس حزب اتحاد خاطرنشان کرد: در این شرایط راه ارزشمندی باز شده تا ایران نیز نقش خود را در جهان تعریف کند و امیدواریم دولت و دستگاه دیپلماسی حرکت را استمرار دهند.

انصاری در پایان یادآور شد: امیدوارم گروه‌های فشار که حیات خود را در آنارشیسم و بل‌بشو می‌بینند٬ اجازه بدهند فضای کشور برای گفت‌وگو و تعامل باز شود٬ چراکه چنانچه دقت لازم به عمل نیاید و اجازه اجرای گفتمان غالب را ندهیم٬ به زیان کل منطقه خواهد بود.

کد خبر : ۲۹۱۵۵۲