خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاستگذاری حزب اراده ملت:

یکدست کردن جامعه٬ نتیجه‌ای جز فساد برای کشور نداشت

عضو شورای سیاستگذاری حزب اراده ملت ایران اسلامی تصریح کرد که با وجود احزاب در کشور، کمتر می توان جامعه را فریب داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «حسن رنجبر» عضو شورای سیاستگذاری حزب اراده ملت ایران اسلامی، شب گذشته(سه شنبه شب 10 تیرماه 94)، در اولین کنگره استانی حزب اراده ملت شاخه استان قم که در تالار اجتماعات فرهنگیان شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: اعضای حزب اراده ملت شاخه استان قم باید با لحاظ شرایط این استان و وجود علما و فقها در آن، فعالیت خود را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خلاء پشتوانه فکری و حزبی در کشور وجود دارد، گفت: هیچکدام از دولت‌های تاریخ انقلاب نتوانستند گفتمان توسعه را در ایران نهادینه کنند، چراکه متکی به یک پشتوانه فکری و ‌کارشناسی نبودند که بتواند شعارهای مدنظرشان از سازندگی و اصلاحات گرفته تا عدالت محوری را تحقق بخشند.

عضو شورای سیاستگذاری حزب اراده ملت ایران، گفت: احزاب برای مردم و برخاسته از مردم هستند و هم دیگران را نقد می‌کنند و هم خود را در معرض نقد قرار می‌دهند.

وی با طرح این سؤال که چرا باید یکی از دغدغه‌های کشور ما وجود مجلسی همراه با دولت باشد، گفت: در بسیاری از نظام‌های حکومتی دنیا که مبتنی بر حزب حرکت می‌کنند، قدرت اجرایی کشور از پارلمان شکل می‌گیرد و مردم هم می‌دانند که قدرتی که اکنون عهده‌دار مسئولیت است، دارای چه دیدگاهی است، اما متأسفانه ما در کشورمان برعکس این شیوه عمل می‌کنیم و تا دولتی می‌آید که با مجلس هماهنگ شود، مدت زمان مجلس گذشته است.

رنجبر با بیان این که احزاب می‌توانند به رشد متوازن و توسعه کشور کمک کنند، تأکید کرد: فعالیت حزبی در ایران، فرصت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است، چراکه افراد، حرکت ها و سیاست‌گذاری‌های یک مجموعه را قابل پیش بینی می‌کند.

وی افزود: بسیاری از افراد که در ایجاد شرایط 8 سال دولت قبل نقش داشتند، امروز خود را مبرا از آن جریان و حتی مخالف آن نشان می‌دهند، در حالی که اگر تحزب در یک کشور حاکم شد، کمتر می‌توان جامعه را فریب داد.

عضو شورای سیاست گذاری حزب اراده ملت، با بیان این که انتخابات، بهار احزاب است، به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و شیوه عملکرد این حزب در آن اشاره کرد و گفت: حزب اراده ملت ایران اسلامی، با حفظ استقلال خود، همیشه همگام با جریان اصلاح طلبی حرکت می‌کند؛ البته معتقدیم اصلاح طلبی در کشورمان خلاصه در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یا شورای مشورتی اصلاح طلبان هم نیست.

وی با اشاره به فعالیت حزب اراده ملت ایران اسلامی در انتخابات آینده مجلس، گفت: معتقدیم یک مجلس معقول، کمتر به دنبال هوچی گری و بلکه بیشتر به دنبال تحقق منافع ملی است.

رنجبر در پایان سخنان خود با بیان این که وجود احزاب قوی در کشور، مانع از یکدست کردن حاکمیت خواهد شد، گفت: تجربه 8 سال گذشته دولت قبل نشان داد، کسانی که به دنبال یکدست کردن حاکمیت هستند، نتیجه‌ای جز فساد و تباهی به بار نمی‌آورند.

کد خبر : ۲۸۷۵۲۰