خبرگزاری کار ایران

عطریانفر در گفت‌­وگو با ایلنا:

تخلفات دولت قبل مهمترین مشکل تحقق گفت­‌وگوی ملی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تخلفات دولت قبل مهمترین مشکل برای تحقق طرح گفت­‌وگوی ملی است.

محمد عطریانفر در گفت­‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به طرح موضوعات خطیر سیاست خارجی پای میز مذاکره با بیگانگان، گفت: فارغ از نتیجه مذاکرات،‌ بی‌­شک نفس انجام مذاکره و طرح مسائل مناقشه ­برانگیزی چون موضوعات هسته‌­ای در معرض افکارعمومی، موفقیت بزرگی برای دولت به­ حساب می‌­آید که این شیوه را می­‌توان در بسیاری از مسائل دیگر از جمله مسائل حساس سیاست داخلی نیز پی گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن استقبال از طرح گفت‌­وگوی ملی میان جریان‌های سیاسی کشور، تصریح کرد: تحقق چنین طرحی بسیار مشکل­‌گشا خواهد بود و نتیجه‌­ای فراتر از آن­چه می­‌پنداریم به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم حضور جدی­‌تر مردم در مناسبات سیاسی و مدیریت کشور، یادآور شد: ما مردم بسیار فهیمی داریم و تجربه نشان داده هرگاه به شیوه­‌ها و آرای مردمی رجوع کردیم، به نتایج قابل قبولی دست یافته‌­ایم.

رئیس موقت نخستین دوره شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات گسترده در دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: اختلاس‌­ها از سوی برخی از چهره­‌های برجسته دولت قبل تا حدودی موجب بی‌­اعتمادی مردم شده و متعاقباً شکاف میان جریان‌های سیاسی متقابل در کشور را افزایش داده که این مسئله مهمترین مشکل برای تحقق طرح گفت­‌وگوی ملی و نشاندن نمانیدگان جناح­‌های سیاسی کشور پای میز مذاکره است.

عطریانفر خاطرنشان کرد: با این همه در صورتی که عزمی جدی برای انجام این مذاکرات وجود داشته باشد،‌ تحقق این طرح دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر : ۲۸۷۴۰۱