خبرگزاری کار ایران

اولیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استیضاح‌کنندگان سیاسی وزرا٬ در اقلیت هستند

نماینده اصلاح‌طلب پیشین مجلس گفت: جریانی که در مجلس سعی دارد از طریق استیضاح‌های مکرر وزرا، دولت را از مسیر طبیعی خارج کنند٬ در اقلیت است.

علی اکبر اولیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر اینکه جریانی که در مجلس شورای اسلامی سعی دارد از طریق استیضاح‌های سیاسی و مکرر وزرا، دولت را از مسیر طبیعی خود خارج کنند٬ در اقلیت هستند، تصریح کرد: خوشبختانه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی٬ با همکاری اکثریت نمایندگان به خوبی توانسته مانع از تندروی اقدام‌های گروه اقلیت شود.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم خاطرنشان کرد: با وجود آن که برآیند گرایش‌های سیاسی مجلس نهم با دولت تدبیر و امید همخوانی نداشته باشد، این عدم تفاهم٬ مشکلات دولت را دو چندان کرده است.

وی افزود: در حالی که دولت با سختی‌ها و چالش‌های فراوانی روبروست و به سختی کشور را از میان امواج مشکلات عبور می‌دهد، جریانی خاص در مجلس که چنان که پیداست در اقلیت هم قرار دارد، با اقداماتی همچون استیضاح مکرر و غیرمنطقی وزیران و سنگ‌اندازی پیش پای دولت، تنها بر این مشکلات می‌افزاید.

اولیا در ادامه با اشاره به بقای فانی در وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: پیام روشن رای نیاوردن استیضاح آقای فانی که با مشکلات فراوانی در وزارت آموزش و پروش دست و پنجه نرم می‌کند، این است که خوشبختانه اکثریت مجلس علاقه‌ای به این دست اقدامات سیاسی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: با توجه به آن که مجلس نهم در آخرین ماه‌های فعالیت خود به سر می‌برد، به نظر می‌رسد عقلای مجلس ترجیح می‌دهند با افزایش همکاری با دولتی که تنها دو سال از فعالیتش را پشت سر گذاشته، فضای سیاسی کشور را مدیریت کنند و مانع از سیاسی کاری گروه اقلیت مجلس شوند.

اولیا در پایان با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: بی‌شک انتخابات پیش رو اهمیت ویژه‌ای دارد و به نظر می‌آید فضای سیاسی مجلس آتی٬ به کلی با آن چه امروز در مجلس می‌بینیم٬ متفاوت باشد. 

کد خبر : ۲۸۶۴۵۹