خبرگزاری کار ایران

انصاری در مخالفت با فانی:

وضعیت معلمان نگران‌کننده است

نماینده آبادان گفت: علیرغم اعلام برنامه پیشنهادی٬ وضعیت معلمان نگران‌کننده است و وضعیت آموزش و پرورش بر اساس آمارهای موجود، نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمد سعید انصاری در ادامه جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدای کار دولت من یکی از مدافعان دولت بودم ولی وقتی با وزیر آموزش و پرورش جلساتی در ماه‌های گذشته برگزار کردم و مشکلات را طرح کردم، توجهی نشد و هرچقدر به ایشان گفتم من از دوستان شما هستم و ما را به دشمنی وا ندارید؛ توجهی نکردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم با اشاره به اینکه در دیانت و سلامت فانی حرفی نیست، گفت: وضعیت آموزش و پرورش نگران‌کننده است.

وی با اشاره به عقب‌افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان آبادان گفت: متاسفانه وزیر محترم به جای توجه به تذکرات نمایندگان به رویارویی با آنها می‌پردازد و با آنها مخالفت می‌کند.

نماینده مردم آبادان عدم رسیدگی به وضعیت مدارس تا جایی که مدارس ابتدایی در کانتینر تشکیل می‌شود را یکی از مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: 7 سال است در تجهیزات مدارس مشکل داریم و سرمایش و گرمایش مدارس با مشکلات روبرو است.

انصاری در ادامه با اشاره به وعده فانی برای پرهیز از سیاسی بودن و سیاسی کردن آموزش و پرورش گفت: برخلاف قانون اساسی آموزش و پرورش برای آموزش پول می‌گیرد.

وی مشکلات معیشتی معلمان و آمار ترک تحصیل بالا در روستاها را یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش خواند و تاکید کرد: علیرغم اعلام برنامه پیشنهادی٬ وضعیت معلمان نگران‌کننده است و وضعیت آموزش و پرورش بر اساس آمارهای موجود، نامطلوب است که مصیبتی را در آموزش و پرورش خوزستان به وجود آورده است و متاسفانه مسئولان نیز به آن توجه نمی‌کنند.

انصاری در پایان از همکاران خود خواست با توجه به وضعیت آموزش و پرورش با رای خود تغییر اساسی در این وزارت‌خانه به وجود آورد.

کد خبر : ۲۸۵۸۹۷