خبرگزاری کار ایران

تابش در جمع خبرنگاران:

دو گزارش با شماره و تاریخ متفاوت میان نمایندگان توزیع شده بود

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: اعتراض‌های امروز نشات گرفته از این بود که دو گزارش میان نمایندگان توزیع شده که شماره و تاریخ آن یکی است.

محمدرضا تابش در جمع خبرنگاران در مورد اتفاقات امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای تصریح کرد: اعتراض‌های امروز نشات گرفته از این بود که دو گزارش میان نمایندگان توزیع شده که شماره و تاریخ آن یکی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم ادامه داد: در هر صورت مجلس برای ارائه گزارش از کمیسیون به صحن روابط و مکانیسم‌هایی دارد و این ضوابط در آیین‌نامه آمده و باید مراعات بشود و اعتراض‌ها در این باره بود که چرا بدون عمل شدن به آن ضوابط٬ گزارش تغییر کرده و هیات رئیسه حق ندارد خود تغییرها را  اعمال کند که من نیز حق را به این افراد می‌دهم که این مباحث را مطرح کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعتراض‌ها حقوقی و قانونی بوده٬ افزود: اگر قرار بود متن گزارش ولو با توجه به توضیح دکتر لاریجانی در این باره که «گفتند ما باید نظرات رهبر معظم انقلاب و انقلاب شورای امنیت ملی را در این راستا اعمال کنیم»٬ باید ضوابط مقرر در آیین‌نامه داخلی باید مراعات می‌شد.

تابش همچنین در مورد اینکه ثقل طرح مورد بحث به عهده هیات رئیسه قرار گرفته٬ افزود: یک کار کلان ملی که با منافع ملی ما گره خورده؛ در گزارش اول آمده بود که این بخش باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد٬ اما در متن دوم آمده که این مسئله باید به مجلس ارائه شود.

کد خبر : ۲۸۵۲۴۲