خبرگزاری کار ایران

سعیدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

نمی‌‌شود از حوادث سوریه، ‌لبنان و یمن٬ بی‌تفاوت عبور کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: موقعیت امروز بسیار حساس است و با توجه به تکلیف سنگین ما٬ نمی‌‌شود از آنچه در سوریه، ‌لبنان و یمن می‌گذرد بی‌تفاوت عبور کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران در مورد دلایل پایداری انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: برخی ملت‌ها در طول تاریخ نتوانستند زمینه حاکمیت دینی را مهیا کنند؛ برای مثال حضرت نوح سال‌ها سعی کرد حکومت دینی برپا دارد٬ ولی زمینه‌های آن توسط مردم آن زمان ایجاد نشد.

وی افزود: از علل اینکه 36 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و همچنان با قدرت بابرجاست٬ همراهی ملت با رهبر انقلاب است. همراهی مردم هم در زمان حضرت امام (ره) داشت٬ و در زمان مقام معظم رهبری وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی مواقع مردم از رهبران غیرالهی پیروی کرده و پیروز شدند اما این پیروزی حقانیت ندارد. مثلا وقتی گاندی از مردم کشورش خواست کفش خارجی نپوشند٬ آنها به گفته وی عمل کردند؛ نتیجه این شد که امروز هندوستان از قطب‌های صنعتی جهان است. زمانی هم مائو از ملت چین خواست در جهت توقف واردات شکر، چای را از سبد مصرفی‌شان حذف کنند؛ نتیجه آن هم این شد که کشور چین قطب صنعتی جهان بشود.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری امروز با تدبیر و حکمی که به اعتقاد من می‌تواند شبه‌حکومتی باشد؛ می‌فرمایند هنگامی نیازمان با تولید داخلی رفع می‌شود٬ نباید دست به واردات زد٬ همه باید به این صحبت‌ها گوش دهند٬ چرا که لازمه حفظ انقلاب٬ تبعیت از فرمایش‌های رهبری است.

سعیدی با اشاره به اینکه عمل به تکلیف یکی از مباحث مهم برای حفظ انقلاب و ارزش‌هاست،‌ تصریح کرد: موقعیت امروز بسیار حساس است و با توجه به تکلیف سنگین ما٬ نمی‌‌شود از آنچه در سوریه، ‌لبنان و یمن می‌گذرد بی‌تفاوت عبور کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان گفت: علاوه بر ملت و دولت٬ همه مردم در قبال مردم یمن و فلسطین و آنچه بر آنها می‌گذرد مسئول هستند.

کد خبر : ۲۸۴۸۲۳