خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم در جمع خبرنگاران:

تلاش جامعه روحانیت برای رسیدن به لیست واحد اصولگرایان

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: فعالیت جامعه روحانیت برای دنبال کردن موضوع وحدت و رسیدن به لیست واحد اصولگرایان ادامه دارد و تاکنون جلسات متعددی را جامعه روحانیت مبارز با اضلاع دیگر اصولگرایان داشته است

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در جمع خبرنگاران گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی با اکثریت آراء به عنوان قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز انتخاب شد.

این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیشب جامعه روحانیت مبارز این نکته که در غیاب آیت‌الله موحدی کرمانی جلسات توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی اداره شود به صورت رسمی اعلام شد و از اعضا نظرخواهی به عمل آمد و با رای اکثریت اعضا حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی به عنوان قائم مقام دبیرکل تایید شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: امیدواریم که ایشان در چنین جایگاهی با توجه به فعالیت‌هایی که پیش از این داشته‌اند و خواهند داشت به کمک دبیرکل موفقیت‌هایی را که این جامعه دنبال می‌کند٬ تحقق بخشد.

مصباحی مقدم افزود: فعالیت جامعه برای دنبال کردن موضوع وحدت و رسیدن به لیست واحد اصولگرایان ادامه دارد و تاکنون جلسات متعددی را جامعه روحانیت مبارز با اضلاع دیگر اصولگرایان داشته و خوشبختانه همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که همه برای دست یافتن به یک اتحاد و همگرایی اتفاق نظر دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: در مورد مکانیسم وحدت و اینکه چه مکانیسمی مبنا قرار گیرد پیشنهادهایی وجود دارد که در دستور بررسی اعضا قرار گرفته و به یاری خدا هر زمان که به نتیجه‌ای در مورد آن برسیم٬ اعلام خواهد شد.

مصباحی مقدم همچنین در مورد اینکه تا چه اندازه احتمال می‌رود که در وحدت اصولگرایان شکستی حاصل شود٬ خاطرنشان کرد: ظاهرا شرایط امروز متفاوت از شرایط قبل است و تمام ایده و دیدگاه‌های احزاب اصولگرا از جمله پایداری تاکید بر وحدت است و اینکه بتوانیم به کمک خدا به ائتلاف دست پیدا کنیم.

سخنگوی  جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز از استانی شدن طرح انتخابات حمایت می کند یا خیر؟ ابراز داشت: چنین موضوعی را در جامعه روحانیت مطرح نکرده‌ایم و بحثی در این باره نشده و آنچه که امروز در مورد آن وحدت نظر داریم٬ این است که اگر این طرح به تصویب برسد و شورای نگهبان نیز آن را تایید کند٬ برای کار جمعی کمک بزرگی خواهد بود و هیچ گونه تغییری در جهت‌گیری ما برای انتخابات ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر : ۲۸۴۴۵۲