خبرگزاری کار ایران

پاسخ باهنر به تذکر علیمردانی:

جلسه غیرعلنی با فانی٬ درخواست ۱۷۰ نماینده بود/ استیضاح فرآیند خودش را دارد

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکری در انتقاد به برگزاری جلسه غیرعلنی با نوبخت و فانی، گفت: این جلسه به درخواست 170 نماینده و طبق آئین‌نامه مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ محسن علیمردانی در نشست علنی روز سه شنبه (۲۶ خردادماه) مجلس در تذکری از بی‌طرفی هیات رییسه مجلس در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت.

نماینده مردم زنجان گفت: جلسه غیرعلنی صبح امروز خلاف عرف مجلس بود و انتظار می‌رفت که هیات رئیسه مجلس طبق آئین نامه رفتار بی‌طرفانه‌ای نسبت به درخواست استیضاح آقای فانی داشته باشند.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش، از صحبت‌های آقای فانی قانع نشدند٬ بلکه آنها را بر خواسته خود مبنی بر استیضاح مصر کرد؛ لذا از هیات رئیسه انتظار داریم استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کند یا آنکه آقای فانی خودشان استعفا داده و از سمت وزارت کناره‌گیری کنند.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اولا جلسه غیر علنی صبح امروز به درخواست ۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس برگزار شد و با احترام به نظر نمایندگان این موضوع باید رعایت می‌شد.

نایب رییس مجلس ادامه داد: دوم ایکه مسئله استیضاح باید فرآیند خود را طی کند و شاید توقع شما این باشد که ما موضوع استیضاح را همین امروز به رای بگذاریم٬ ولی باید دقت کنید که هیئت رئیسه طبق آئین‌نامه عمل می‌کند.

کد خبر : ۲۸۴۱۲۶