خبرگزاری کار ایران

تقوی در نشست رابطین جامعتین و اصولگرایان:

قدرت را برای تاثیرگذاری دنبال می‌کنیم

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه ما می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم و بنابراین باید قدرت داشته باشیم٬ گفت: قدرت جز با وحدت و همگرایی حاصل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در اولین نشست جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که در مجتمع آدینه درحال برگزاری است، خطاب به حضار گفت: حضور آقایان در این مراسم نمایانگر بینش و بصیرت آنهاست که شرایط زمان را دریافته‌اند و اینگونه هم‌اندیشی‌ها را برای پیشبرد کار ضروری می‌دانیم. این اقدامات موجب تشویق ما برای جلو بردن کار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی همگرایی برای جامعه‌ای که هدفی دارد و آن را تعقیب می‌کند ضروری است، اظهار داشت: برای جامعه ارزشی و اصولگرایان نیز همگرایی و وحدت از ضروریات فعلی زندگی سیاسی است.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: در سایه همگرایی استعدادها شکوفا و خلاقیت‌ها یکی پس از دیگری نمایان می شود. در همگرایی استعدادها و اندیشه‌ها بهم گره می‌خورند و کمک می‌کند تا به کمک یکدیگر بشتابیم و با کمک یکدیگر کارها را دنبال کنیم که در این صورت جامع‌تر، مطمئن‌تر، و سریعتر به هدف می‌رسیم و نظرات کامل‌تری از گره خوردن فکرها به یکدیگر حاصل می‌شود.

تقوی با یادآوری اینکه با همگرایی قدرت ما افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با همگرایی در برابر هر متجاوزی ایستادگی و از ارزش‌ها دفاع می کنیم و چراغ امید در دل‌ها روشن می شود و ناامیدی از دل بیرون می‌رود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه امید ارزشمندی در کل کشور برای وحدت میان اصولگرایان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: سفرهای بسیاری به استان‌ها داشته‌ام و همین که ما در تهران کنار هم نشسته‌ایم٬ موجب خوشحالی فعالان اصولگرا در استان‌ها شده و آنها تشکر می‌کنند و این در حالی است که ما کار خاصی نکرده‌ایم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه سراسر کشور با بیان اینکه پیشبرد امور مانند ایجاد عدالت پیشرفت کشور و زدودن فقر با همگرایی امکان پذیر است، ابراز داشت: پراکندگی مذموم است و نابودی و عذاب در پراکندگی است و می‌توان گفت که پراکندگی از گناهان بزرگ محسوب می‌شود و اگر کسی در جهت همگرایی می‌تواند گامی بردارد اما این کار را نکند، گناه کرده است.

تقوی با طرح این سوال که چرا در این زمان ما باید به همگرایی برسیم، یادآور شد: از مدافعان سرسخت همگرایی عقل است و از سویی با همگرایی برقدرت نیروهای ارزشی مومن و ولایی می‌افزاییم. بدون قدرت ما نمی‌توانیم از ارزش‌ها دفاع کنیم و اگر قدرت نباشد٬ هیچ چیز نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به یکی از گفته‌های شهید بهشتی مبنی براینکه ما تشنگان خدمتیم و نه شیفتگان قدرت، بیان کرد: منظور شهید بهشتی قدرتی است که به دنبال هوی و هوس است ما برای توسعه خدمت و انجام آن نیاز به قدرت داریمف تا لباس خدمت را جامع عمل بپوشانیم.

وی با تاکید بر اینکه ما قدرت را دنبال می‌کنیم تا تاثیر گذار باشیم، عنوان کرد: ما می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم و بنابراین باید قدرت داشته باشیم٬ ما می‌خواهیم در سرنوشت کشور خود اثر داشته باشیم و دلسوزی‌ها و رهنمودهای رهبری را پیاده کنیم که این با قدرت حاصل می‌شود و قدرت جز با وحدت و همگرایی حاصل نمی‌شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با طرح این مسئله که برای تقویت و توسعه همگرایی به چه چیزهایی نیازمندیم، گفت: اولین مسئله مورد نیاز ظرفیت‌سازی است که برای آن لازم است تا نخست ظرفیت شناسی کنیم. دوم، این است که نیروهای مومن و ارزشی را سازماندهی کرده و آنها را ضمیمه خودمان کنیم. سوم، سازماندهی گرایش‌های نخبگانی است و چهارم تقویت نگرش سیستمی است. در نگرش سیستمی وحدت در اصول کافی است و لازم نیست همه یک سلیقه داشته باشند.

تقوی در ادامه توجه به اولویت‌ها و فرصت شناسی و فرصت سازی را از دیگر زمینه‌های وحدت و همگرایی دانست.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در ادامه به آسیب شناسی در همگرایی پرداخت و عدم بصیرت، مطلق اندیشی، طرح مسائل حاشیه‌ای، عیب جویی و دنیاگرایی را از جمله آسیب‌های پیش رو برای وحدت و همگرایی اصولگرایان برشمرد.

وی افزود: در طول این مدت به 28 استان رفته‌ام و جلسات خوبی برگزار شده است؛ احزاب مطرح اصولگرا در استان‌ها دور هم نشسته‌اند و کار را جلو می‌برند و شخصیت‌های مستقل نیز کمک می‌کنند و هم اینک احزاب مطرح اصولگرایی به جایی رسیده‌اند که می‌گویند هر نیروی اصولگرایی به جایی برسد از ماست چه  عضو ما باشد و چه عضو ما نباشد.

کد خبر : ۲۸۳۴۲۶