خبرگزاری کار ایران

با رأی قاطع اعضای شورای شهر ؛

شهردار سابق اصفهان، به شهرداری قم رفت

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار 12 سال گذشته شهر اصفهان، با رأی اعضای شورای شهر قم، به عنوان شهردار قم برگزیده شد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر قم که با حضور 20 نفر از 21 عضو شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، «سیدمرتضی سقائیان‌نژاد اصفهانی» با 19 رأی موافق و یک رأی ممتنع، به عنوان شهردار قم انتخاب شد.

«سیدمرتضی سقائیان نژاد اصفهانی» دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق - گرایش ماشین‌های الکتریکی - از دانشگاه ایالتی کنتاکی کشور آمریکا است.

وی چند روز پیش و پس از 12 سال حضور در شهرداری اصفهان، توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از این سمت استیضاح شد.

اعضای شورای اسلامی شهر قم که از چندی پیش تمایل به انتخاب وی را به عنوان شهردار قم داشتند، در نهایت موفق به انجام این کار شدند و صبح امروز «سیدمرتضی سقائیان‌نژاد» به عنوان شهردار قم برگزیده شد.

احتمال معارفه شهردار قم؛ جمعه 15 خرداد

«عباس ذاکریان» سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، در پاسخ به این سؤال که مراسم معارفه سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: مراسم معارفه آقای سقائیان نژاد به عنوان شهردار قم، احتمالا عصر جمعه همین هفته 15 خرداد و با حضور جناب آقای لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به این که سه روز آینده تعطیل رسمی است، آیا صدور حکم شهردار قم توسط وزارت کشور انجام خواهد شد، گفت: وظیفه شورای اسلامی شهر قم انتخاب شهردار است و البته برای طی فرآیند قانونی، این تصمیم به وزارت کشور ارسال می‌شود.

کد خبر : ۲۸۱۴۴۵