خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

انرژی هسته‌ای شیر بی یال و دم نشود/ بیگانه در خیانت چیزی کم نمی‌گذارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نکند انرژی هسته‌ای شیر بی‌خاصیت و بی‌یال و دم شود که دیگر غنی‌سازی نداشته باشیم و محتاج بیگانه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و حضرت بقیه‌الله اعظم امام زمان (عج) تصریح کرد: در بیان مناسبت‌های این ماه باید رحلت جانسوز حضرت امام (ره) و شهادت شهدای پانزده خرداد را خدمت ملت شریف ایران تسلیت بگویم.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: امام جزء احیاگران دین و عزت اسلامی است و ظرفیتی همانند ظرفیت عرشیان داشت٬ کاری که امام راحل انجام داد کار هیچ شخصیت عادی نیست و نشان می دهد ایشان به سلسله انبیا و ائمه اتصال داشته‌اند.

صدیقی در تشریح دستاوردهای امام راحل برای جامعه اسلامی ادامه داد: خداوند آنچنان ظرفیتی به امام خمینی داده بود که توانست اسلامی را که رمقش را از دست داده‌ بود و اسلام و مسلمین را که زیر لگد لاشخور‌ها، باج‌گیر‌ها، مستکبران وملحدان از خدا بی‌خبر بودند٬ بیرون بکشد و قدرت جدیدی را در صحنه جهانی با عنایت خدا شکل دهد که مقدمه جهانی شدن اسلام و ظهور امام زمان (عج) شد.

وی با بیان اینکه امام جزء چهره‌های همیشه پیروز در حیات  خود بود، افزود: امام روح دوباره‌ای به جهان اسلام و جهان بشرین بخشید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: امروز باید به بیان شاخصه‌ها و ویژگی‌های بارز شخصیتی امام راحل بپردازم که این سخنان را با بیانات رهبر معظم انقلاب که بهترین تبیین کننده راه، مرام و فرهنگ امام به عنوان خلف صالح ایشان هستند، آغاز خواهم کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده همان راه امام خمینی(ره) هستند و بو و خوی‌اش٬ همان بو و خوی امام راحل است و همان دست غیبی که امام راحل را حمایت می‌کرد٬ مثل روز روشن است که در کنار رهبری است و همان ظرفیت،حکمت، نورانیت، شجاعت و بصیرت در وجود رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنرانی سال 85 مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام ادامه داد: رهبر معظم انقلاب  در این سخنرانی ویژگی‌های امام راحل را اینگونه ترسیم می‌کند که یکی از خطوط مکتب سیاسی حضرت امام، معنویت و سیاست در هم تنیده است. در مکتب سیاسی ایشان معنویت از سیاست جدا نیست، «سیاست و عرفان» و«سیاست و اخلاق» که تجسم مکتب سیاسی حضرت امام بود از هم جدا نیست.

حجت‌الاسلام صدیقی در تشریح مکتب سیاسی امام در بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: کانون اصلی در رفتار امام معنویت او بود. یعنی اسکتبارستیزی، طاغوت ستیزی،‌ اشد علی الکفار بودنش، سازش‌ناپذیر بودنش و تحقیر قدرت‌های بزرگ از سوی وی عین معنویت و عبودیت حضرت امام(ره) بود و امام خمینی در چارچوب عمل به تکلیف الهی عمل می کرد.

وی با تاکید بر اینکه حس عمل به تکلیف در امام به این معنی نبود که امام به پیروزی نمی اندیشید، افزود: امام راحل در عقلانیت و تدبیر نمره اول و شرق و غرب را متحیر کرد و این وظیفه  الهی بود که حضرت امام آن را انجام دادند و ایشان در این حرکت از هیچ چیزی نمی‌ترسید و مایوس، متزلزل و خسته نمی‌شد.

وی افزود: اینکه امام این حرکت عظیم جهانی طوفنده و بالنده را راه انداخت بر اساس تکلیف بود و امام دنبال قدرت و شهرت نبود، امام دنبال تمکن و رفاه نبود، این وظیفه  الهی حضرت امام بود چون چنین بود لذا نمی‌ترسید و شک نمی‌کرد و مایوس نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی خاطراتی از امام نقل می‌کنند که بر خلاف مسیری بوده که ایشان طی کرده تصریح کرد تا زمانی که امام زنده بود در برابر قدرت‌های بزرگ قدرتی بود و حرکت او همواره تهاجمی بود. وی گفت رفتار امام کشورهای دنیا را به انفعال کشاند و ارزشی برای قدرت‌های بزرگ در مخیله خود راه نداد.

صدیقی با اشاره به خستگی ناپذیر بودن امام گفت این سوال برای بعضی وجود دارد که مگر می‌شود همیشه اتقلابی بود؟ امام می‌گفت تا کفر و شرک هست، جهاد و مبارزه است و تا زمانی که جهاد و مبارزه باشد٬ ما هستیم.

صدیقی تاکید کرد: موجودیت ما٬ موجودیت دینی است که مبارزه با کفر و ظلم و استکبار است و در این جهت امام خستگی‌ناپذیر بود و از مرگ نمی‌ترسید و مثل دریای خروشان٬ امواج سهمگین او دنیا را تکان می‌داد و به سوی هدف بالا با توکل برخدا پیش می‌رفت.

امام جمعه تهران در ادامه به مسئله مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آخرین مرحله مذاکرات تیم هسته‌ای ما با قدرت‌های استکباری دنیاست. در این رابطه رهبر عزیز ما که هم از نظر قانون اساسی خطوط اصلی  نظام را ترسیم می‌کنند و هر کس خطوطی به جز ایشان را بخواهند ادامه دهد٬ قانونی نیست و هم از نظر اینکه ایشان حاکم شرع است و مخالفت با او٬ مخالفت با امام عصر است، فرموده‌اند که مسئله هسته‌ای یک سرمایه است.

صدیقی با اشاره به اینکه قاجارها می‌گفتند نفت بدبو است٬ بگذارید ببرند؛ به بیان مزیت‌های انرژی هسته‌ای پرداخت و گفت: انرژی هسته‌ای آغاز تمدن و شکوفایی اقتصاد ماست که در دارو و انرژی و کشاورزی تاثیر دارد.

وی گفت: یادمان نرفته وقتی راکتور تهران سوخت نداشت کسی به ما سوخت نداد و هیچ تضمینی نیست که بعدا اینها سوخت در اختیار ایران قرار دهند.

صدیقی تاکید کرد: این سرمایه و خود کفایی و  حفظ حیثیت خودباوری جوانان دانشمند ماست و مسیر آنها را هموار کردن است.

امام جمعه موقت تهران گفت: تاکید به اصل این سرمایه که ملت ما سال‌هاست شعار می‌دهند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، مهم است و نکند انرژی هسته‌ای یک شیر بی خاصیت و بی یال و دم شود که دیگر غنی‌سازی نداشته باشیم و از نظر تامین نیاز داخلی محتاج بیگانه باشیم و بیگانه هم در خیانت به ما چیزی کم نمی‌گذارد و این تجربه است نه تئوری. نکته دوم دسترسی آقایان به مراکز نظامی ماست و به تعبیر دیگر بازرسی که اساس مفاد پروتکل الحاقی  که در هر وقتی و هر زمانی و هر مکانی اجازه دسترسی داشته باشند. چه این مکان بیت رهبری باشد چه مرکز ریاست جمهوری باشد؛ چه مجلس باشد و چه مراکز موشکی و مراکز نظامی ما باشد؛ باید آقایان دسترسی داشته باشند

صدیقی تاکید کرد: این دسترسی بر خلاف نص صریح قرآن است که در قرآن آمده است: ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا و این را علمای به عنوان قانون نفی سبیل مطرح کرده‌اند.

نکته دیگری که خطیب نماز جمعه تهران به آن اشاره کرد: این بود که آمریکا اهل دبه است و گفت: بعد از پیمان ژنو هشت بار  تحریم‌ها را علیه ایران زیاد کردند. در منابع اقتصادی و هم در اشخاص هم این اتفاق افتاد و بعد می‌گویند این تحریم‌ها از قبل بوده است؛ در حالی که هم سخنگوی دولت ما و هم واقعیات روشن است که تحریم‌ها جدید است

صدیقی با تاکید بر اینکه اینها پیمان را قبول ندارند٬ گفت: اینها فقط زور را می‌فهمند و بلایی که سر لیبی و یمن و عراق به بهانه سلاح غیر مجاز در آوردند، نشان می‌دهد برای حرف‌های آنان تضمینی وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آنها تا اینجای کار هم دبه درآوردند و فردو که هسته‌ای بود تبدیل شد به مرکز تحقیقات. اینها در بیانیه لوزان هم دبه درآوردند٬ بنابراین تیم هسته‌ای ایران که فرزند این مردم‌اند و حضرت آقا قبولشان دارند٬ باید به خواسته‌های ملت توجه کنند که این مردم تا مرز جان حاضرند فداکاری کنند.

وی از دستگاه هسته‌ای خواست برابر جنایات گروه داعش که از هیچ جنایتی فروگذار نکرده، گام بردارند.

صدیقی در پایان خطر داعش را خطر جهانی خواند و گفت: آن خانم که وزیر خارجه آمریکا بود با صد کشور برای تامین داعش صحبت کرده و دستگاه دیپلماسی ایران باید  برای افشای اینها برای جامعه جهانی تلاش کند.

کد خبر : ۲۸۰۳۶۵