خبرگزاری کار ایران

رضایی در نشست خبری:

قوای نظامی از ورود و جهت‌دهی به انتخابات منع شدند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قوای سه‌گانه از ضمن عدم دخالت در انتخابات از هر نوع اعمال قدرت و جهت‌دهی به آرای مردم منع شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد٬ ضمن ارائه گزارش از جلسه مجمع، ‌ گفت: در حین بررسی سیاست‌های کلی انتخابات٬ امروز به طور مشخص دو موضوع بررسی شد٬ که موضوع نخست دخالت قوای سه گانه در انتخابات بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قرار بر این شد که قوای سه‌گانه در انتخابات دخالت نکنند و اگر ورود صورت گیرد٬ این مسئله کاملا در چارچوب قانون باشد؛ ضمن اینکه قوای سه گانه از هر نوع اعمال قدرت و جهت‌دهی به آرای مردم منع شدند.

رضایی در توضیح موضوع دوم طرح شده در جلسه امروز مجمع گفت: ممنوعیت استفاده کاندیدا‌ها و احزاب از حمایت‌ و امکانات کشورهای خارجی٬ مسئله دیگری بود که درباره آن بحث شد.

وی تصریح کرد: رابطه میان دولت و مدیریت شهری٬ موضوعی دیگر بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ که بنا بر آن شد وزارت مسکن و شهرسازی در ساخت و سازهای شهری، تراکم فروشی و تخلف‌هایی که در شهرداری‌های کشور انجام می‌شود٬ ورود کند و وظایفی بر عهده داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این نشست به برخی مسایل منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: شرایط منطقه حساس است و برای عبور از آن نیاز به یک اجماع عمومی داریم.

وی ادامه داد: مجموعه تهدیدهایی در منطقه از سوی آمریکا و اسرائیل و با همدستی برخی کشورهای منطقه ایجاد شده که اتفاق‌های سوریه و یمن نمونه‌ای از آن هستند. البته در این میان اخبار حاکی از آن است که این کشورها برای امنیت ملی ما هم خواب‌هایی دیده‌اند.

 

ادامه دارد ...

کد خبر : ۲۷۸۹۴۳