خبرگزاری کار ایران

مطهرنیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کنش ایران در مذاکرات٬ تاثیر دولت‌های متخاصم علیه ما را کاهش داده است

یک استاد روابط بین‌الملل تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای منجر شده جهانیان ایران هسته‌ای را بپذیرند و با گرفتن بهانه‌ از سوی دشمنان راه را برای رسیدن به قدرت جهانی و منطقه‌ای فراهم سازد.

سید مهدی مطهرنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در خصوص دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای گفت: ایران پس از تفاهم لوزان توانسته چهره خویش را از حالت مبتنی بر ادبیات تهاجمی با سوگیری تند زبانی از سوی رئیس جمهور سابق به یک ادبیات مدبرانه، رفتار معقولانه و کنش خردورزانه تغییر دهد و چهره خود را ترمیم کند.

وی ادامه داد: نوع کنش ایران در یک سال و نیم گذشته به شکلی بوده که ایران در نظام بین‌المللی در دروازه پذیرش نهایی قرار گرفته و با رسیدن به توافق بر قدرت منطقه‌ای ایران افزوده و ورودش برای کلوپ قدرت‌های جهانی تسهیل خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به تلاش‌های برخی از قدرت‌های منطقه‌ای برای شکست مذاکرات هسته‌ای٬ اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای منجر شده جهانیان٬ ایران هسته‌ای را بپذیرند و با گرفتن بهانه‌ها از سوی دشمنان راه را برای رسیدن به یک قدرت جهانی و تثبیت قدرت منطقه‌ای فراهم سازد و برای همین برخی از قدرت‌های متخاصم با ایران هزینه‌های بسیار گزافی را برای مقابله با این عمل پرداخت کرده‌اند.

مطهرنیا با بیان اینکه نوع کنش ایران در مذاکرات هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای و بین المللی موجب شده تا اثرگذاری دولت‌های متخاصم علیه ایران تا حدود بسیاری کاهش یافته و بی‌اثر شود، تصریح کرد: گفتمان تعامل سازنده در چارچوب بازی برد-برد٬ ذیل قاعده نرمش قهرمانانه موجب شده مخالفان ایران فضای چندانی برای اثرگذاری و پیشبرد خواست خود نداشته باشند و در همین راستا می‌توان یک ایران قدرتمند را پس از رسیدن به توافق جامع هسته‌ای انتظار داشت.

کد خبر : ۲۷۱۲۰۸