خبرگزاری کار ایران

بی‌شاپ در نشست خبری مشترک با ظریف:

سیاست دولت فعلی استرالیا بازگشت پناهجویان است

وزیر امور خارجه استرالیا با بیان اینکه در مورد سیاست‌های خشن داعش بحث‌ کردیم٬ گفت: امروز نوعی تروریسم پیچیده و خطرناک را در جهان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جولی بی‌شاپ وزیر امور خارجه استرالیا در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در تهران گفت: این اولین سفر بنده به تهران است که پس از بیش از ۱۲سال صورت گرفته است. از آقای ظریف برای خوشامدگویی گرم و صحبت‌های خوبی که انجام شد٬ تشکر می‌کنم. البته این مباحث پس از جلسه من با آقای روحانی ادامه دارد. 

وی افزود: امیدوارم بتوانیم این تعامل مثبت را در حوزه جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه ادامه دهیم. 

وزیر امور خارجه استرالیا با بیان اینکه ما امروز در مورد سیاست‌های خشن داعش بحث‌هایی کردیم٬ گفت: امروز نوعی تروریسم پیچیده و خطرناک را در جهان شاهد هستیم. برای همین در مورد آموزش‌های نظامی به گروه‌های عراقی حضور در ائتلاف علیه داعش و حملات هوایی در عراق بحث کردیم و بررسی کردیم چگونه می‌توان برای سرنگونی داعش به یکدیگر کمک کنیم٬ تا به رنج مردم در سوریه و عراق پایان دهیم و امیدواریم تهدید داعش بیش از این گسترش پیدا نکند. 

جولی بی‌شاپ با اشاره به مساله مهاجران ایرانی که به استرالیا سفر می‌کنند٬ گفت: ۱۰ هزار ویزا برای ایرانیانی که به استرالیا می‌آیند٬ صادر می‌شود. ۸ هزار ویزا نیز برای مباحث توریستی صادر می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند اعضای خود را ببیند. 

وزیر امور خارجه استرالیا عنوان کرد: ما امروز در مورد قاچاق انسان و سیاست دولت فعلی استرالیا که بازگشت پناهجویان است٬ مباحثی را مطرح کردیم. همچنین در مورد قاچاق انسان چالش‌هایی وجود دارد که نیاز است دیالوگ‌های کنسولی صورت گیرد. برای همین از مقامات ایران دعوت کردیم به استرالیا بیایند و ما این مباحث را ادامه دهیم. 

وی افزود: با روحیه همکاری که امروز در این دیدار از دو طرف دیده شد٬ قرار شد که مباحث حقوق بشر نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر : ۲۷۱۰۰۷