خبرگزاری کار ایران

با حضور پوردستان صورت گرفت؛

رونمایی از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش

تعدادی از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش با حضور‌ فرماندهی نیروی زمینی و جمعی دیگر از فرماندهان این نیرو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز صبح در مراسمی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی در جهاد خود کفایی نیروی زمینی ارتش از تعدادی از دستاوردهای این سازمان با حضور‌ پوردستان فرماندهی نیروی زمینی و جمعی از فرماندهان این نیرو رونمایی شد که به شرح زیر می‌باشد: 

۱) سلاح تک تیرانداز ۲۳ میلی متر باهر با مشخصات وزن ۶۲ کیلوگرم کالیبر ۲۳ برد ۴ کیلومتر ضد زره و خدمه سه نفر. 

۲) سلاح تک تیرانداز ۱۴. ۵ میلی متری شاهر با مشخصات کالیبر ۱۴.۵ وزن ۲۴ کیلوگرم ظرفیت خشاب ۵ گلوله خدمه سه نفر و با برد سه کیلومتر

سومین دستاورد رونمایی شده طراحی و ساخت خودروی شنیداری فوق سبک تاکتیکی از این خودرو به منظور دستیابی به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در زمین‌های زو و ۱۳۰ کیلومتر در جاده شوسه به منظور انجام عملیات شناسایی و شناسایی با رزم استفاده می‌گردد. 

این دستاورد قابلیت نصب سلاح اجتماعی (تیربار با کالیبر ۱۲.۷) اتوماسیون و استابلیزر - پایدارکننده (STABILIZER) بر روی تلروم با دو درجه آزادی این سلاح تک سرنشین با وزن ۴ تن و شعاع عملیاتی ۴۰۰ کیلومتر می‌باشد. 

دستاورد بعدی رونمایی شده در این برنامه روبات مسلحی است که برای اولین بار این روبات مسلح بدون سرنشین ۴ در ۴ قابل کنترل از راه دور و همچنین با قابلیتهای بر نامه ریزی جهت انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی با توان حمل حدود ۶۰۰ کیلوگرم محموله و نصب یک سلاح اجتماعی متوسط (تیربار ۷.۶۲ میلی متری یا تیربار ۱۲.۷ میلی متری یا دو موشک پدافندی یا موشک ضد زره) را دارد. شعاع عملیاتی عملکرد این روبات مسلح بدون سرنشین در فاز اول دو کیلومتر است. 

آخرین دستاورد رونمایی شده در مراسم امروز تانک چرخدار اقارب با کالیبر توپ اصلی ۹۰ میلی متری تیر بار فرماندهی ۱۲.۷ میلی متری که نسبت به توان به وزن در این وسیله ۳۰ تجهیز شده با آخرین نصب سامانه کنترل آتش می‌باشد این وسیله جنگی دارای چهار خدمه سیستم تعلیق مستقل و ۸ چرخ فعال می‌باشد.

کد خبر : ۲۷۰۵۵۳