خبرگزاری کار ایران

عراقچی در واکنش به اظهارات سخنگوی کاخ سفید:

برداشت متفاوت آمریکا درباره لغو تحریم‌ها باید اصلاح شود

عضو ارشد تیم مذاکره کننده گفت: در بیانیه پایانی لوزان به‌صراحت لغو تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای در مرحله اول ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سیدعباس عراقچی که با با خبر ۱۴ شبکه یک گفت‌و‌گو می‌کرد٬ در واکنش به اظهارت سخنگوی کاخ سفید در مورد مرحله‌ای بودن حذف تحریم‌ها گفت: در بیانیه پایانی مذاکرات لوزان٬ به‌صراحت به لغو تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای در مرحله اول تصریح شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که سخنگوی کاخ سفید از مرحله‌ای بودن حذف تحریم‌ها و تعلیق در ابتدا و حذف در مرحله بعد سخن گفته، آیا این تفسیر نقض بیانیه لوزان نیست٬ گفت: این تفاسیر٬ تفاسیر درستی از توافقاتی که صورت گرفته٬ نیست. 

عراقچی افزود: آنچه در بیانیه مشترک مطبوعاتی تصریح شده٬ این است که تحریم‌ها لغو خواهند شد٬ مضاف براینکه تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای در مرحله اول لغو خواهد شد و آنچه در آن ٬آمریکایی‌ها به عنوان فکت شیت دادند، به‌غلط اشاره شده و اگر سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه در اینباره سخن گفته باشد٬ صحیح نیست. 

وی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ برداشتی غیر از این دارد، مسلما در دور بعد مذاکرات موضوع صحبت است که بایستی اصلاح شود.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: آنچه اتفاق می‌افتد تحریم‌های اقتصادی در مرحله اول لغو خواهند شد و محدودیت‌های موجود نیز باید برطرف شوند. 

عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: ما مطلع شدیم اروپایی‌هایی هم به نوعی به مقامات آمریکایی در این خصوص اعتراض کردند. 

 

کد خبر : ۲۶۳۴۵۲