خبرگزاری کار ایران

امیری در جمع خبرنگاران :

آمادگی وزیرکشور برای پاسخگویی در مورد پول‌های کثیف/ عوامل حادثه شیراز در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد:‌ وزیر کشور آمادگی پاسخگویی به موضوعات مرتبط با ورود پول‌های کثیف به سیاست را به مجلس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری درحاشیه مراسم ترحیم همسر دبیر شورای نگهبان با حضور در جمع خبرنگاران  با اشاره به مساله پول‌های کثیف که چندی پیش از سوی وزیر کشور مطرح شده بود، عنوان کرد: در مورد درخواست برخی از نمایندگان برای حضور وزیر کشور در مجلس و پاسخ به برخی ابهامات باید بگویم که تعامل دولت و مجلس و حضور وزرای دولت در مجلس  همواره جزو مسائل عادی بوده که برای پیشبرد اهداف کشور مورد تاکید قرار گرفته است و طبیعتا در این میان آقای رحمانی فضلی نیز از قاعده مستثنی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در دعوت نمایندگان از وزرا مساله خاص و حساسیت برانگیزی وجود ندارد، گفت: آقای رحمانی فضلی برای ارائه توضیح در مورد مساله پول‌های کثیف آمادگی لازم را برای حضور در مجلس دارد و معتقدیم که بیان این مطالب برای پیشبرد اهداف نظام مطلوب خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: بر همین اساس دستگاه قضایی استان فارس در حال احضار عوامل این موضوع است و وزارت کشور نیز در حال تدوین گزارش تصمیمات و فعالیت‌های انجام شده در خصوص موضوع شیراز است که به زودی و در یک فرصت مناسب در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.ما معتقدیم آنچه در شیراز اتفاق افتاد نه شرعا و نه اخلاقا و قانونا قابل قبول نبود. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم با عناوین ارزشی قانون‌شکنی کنیم چراکه در نظام جمهوری اسلامی قوانین مشخص و مورد تایید فقها است بنابراین نقض قانون به نوعی نقض موازین شرعی نیز خواهد بود.

امیری در پاسخ به سوال در خصوص وضعیت رسیدگی و پیگیری پرونده اتفاقات شیراز یادآور شد: بلافاصله بعد از این اتفاق با دستور رییس جمهور به وزارت کشور این پرونده برای رسیدگی به جریان افتاد. بر همین اساس وزیر کشور هیاتی را با مسوولیت معاونت امنیتی وزارت کشور در استان فارس مستقر کرد که ضمن انجام بررسی‌های اولیه در این خصوص تصمیماتی هم اتخاذ شد. در همین راستا مقرر شد تا عوامل شناسایی شده به همراه فیلمی که در اختیار وزارت کشور است در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرند که این کار نیز انجام شد.

کد خبر : ۲۶۲۵۰۶