خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اصطکاک جناحی در مجلس نباید باعث از یاد بردن وظایف نمایندگی شود

نماینده مردم اردبیل گفت: مجلس در خصوص دو طرح و لایحه خروج از رکود و تنظیم‌بخشی برخی مقررات دولتی، دست دولت را به خوبی باز گذاشت.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تعامل دولت و مجلس در سال ۹۳ گفت: در سال ۹۳ علیرغم مشکلاتی که تندروهای مجلس به ویژه در خصوص استیضاح فرجی دانا و اعطای کارت‌های زرد به وزرا ایجاد کردند، باید گفت کارنامه مجلس در تعامل با دولت متوسط است.

وی افزود: مجلس در دو طرح و لایحه خروج از رکود و تنظیم‌بخشی برخی مقررات دولتی، دست دولت را به خوبی باز گذاشت و در زمینه لایحه بودجه سال ۹۴ نیز همکاری خوبی بین دولت و مجلس انجام شد.

این نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت همکاری مجلس با دولت کاملا رضایت بخش است، اما برخی تمام تلاش‌ خود را می‌کنند تا همدلی میان دولت و مجلس کلید بخورد اما برخی همواره مانع از این تعامل بوده‌اند، برای همین شاهد اظهاراتی از سوی این افراد علیه رئیس جمهور و وزرا در سال ۹۳ بودیم.

 وی با بیان اینکه نمایندگان باید رفتار خود را در مدار قانون تنظیم کنند گفت: برای مثال وقتی طبق قانون اساسی یک نماینده حق اظهار نظر در تمام زمینه‌ها را دارد، باید این اجازه به آقای مطهری نیز داده می‌شد، اما متاسفانه برخی از همکاران ما این حق را از وی گرفتند.

پیرموذن با بیان اینکه برخی به منافع باندی بیش از منافع ملی اهمیت می‌دهند، گفت: ما نمایندگان نمی‌توانیم ببینیم در قفسه‌های ما در مجلس علیه دولت شبنامه وجود دارد و نسبت به آن حرفی نزنیم. معتقدم ما در جایی نشسته‌ایم که جای جلوس مدرس‌ها بوده بنابراین نباید اصطکاک جناحی باعث از یاد بردن وظایف نمایندگیمان شود.

 

کد خبر : ۲۶۲۱۰۰