خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

تیم مذاکره ایرانی منصفانه و با منطق حرف می زند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خطاب به آمریکا گفت: هیئت ایرانی منصفانه و با منطق حرف می‌زنند، اگر بپذیرید، ضرر نمی‌کنید‌؛ یکبار امتحان کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا (س) با ایام نوروز، گفت: باید حزن و اندوه در مراسم های ما بر شادی و سرور غلبه داشته باشد و نوروز ما با نام حضرت صدیقه زهرا (س) شروع گردد.

امام جمعه موقت تهران گفت: بزرگ‌ترین مناسبت در این ایام شهادت حضرت صدیقه (س) است که طبق نقل معتبر سه‌شنبه آینده روز شهادت مظلومانه این بانوی بزرگوار اسلام است و باید بدانیم که حضرت صدیقه (س) الگوی همه ما است و تمام سختی‌ها را با تمام وجود تحمل کرد و در راه آگاه کردن جامعه و ایجاد بصیرت کوشید.

موحدی کرمانی افزود: سالگرد رحلت حاج احمد آقا خمینی،  مناسبت بعدی بود که ایشان را تجلیل و تکریم می‌کنم چراکه ایشان حق بسیاری گردن ما دارد. در کنار امام و در کمال وفاداری و بصیرت بود و دفتر امام را با تمام مشکلات به خوبی اداره می‌کرد و پس از رحلت امام نیز وفای خود را به مقام معظم رهبری به خوبی نشان داد و در این زمینه وفاداری کرد و در اطاعت از ولایت فقیه چیزی کم نگذاشت.

وی با اشاره به موفقیت مردم عراق در مبارزه با داعش تصریح کرد: امیدوارم که توفیقات خوبی نصیب مردم عراق در مبارزه با داعش شود و خداوند در پاکسازی منطقه تکریت از عناصر کثیف داعش به آن‌ها کمک کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: جان کری خود اعتراف کرده بود که آمریکا در سوریه شکست خورده اما عجیب است که آمریکا هر چه شکست می‌خورد، بیدار نمی‌شود و غرورش کم نمی‌شود. آنها باید بدانند وقتش شده فکر کنند دلیل شکستشان در سوریه چه بوده است.

موحدی کرمانی خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: شما از شاه حمایت کردید و شکست خوردید اما چرا از این موضوع درس نگرفتید؟ جنایات شما سبب شده که در اکثر نقاط این سرزمین فریاد مرگ بر آمریکا بلند شده است. تا کی می‌خواهید ‌با ظلم و خونریزی و تجهیز تروریست‌ها به پیروزی ناممکن دست یابید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این‌ها دشمن اسلام و انقلاب هستند و بحث هسته‌ای بهانه است.

وی خطاب به آمریکا تصریح کرد: هیئت ایرانی منصفانه و با منطق با شما حرف می‌زنند، اگر آن را بپذیرید، ضرر نمی‌کنید‌؛ برای اولین بار امتحان کنید.

موحدی کرمانی گفت: ملت ایران و تیم مذاکره کننده ایرانی که مقاوم ایستاده‌اند و هرگز زیر بار زور نخواهند رفت.

وی با اشاره به اذعان جان کری نسبت به شکست آمریکا در سوریه گفت: بعد از این همه جنایات می‌گویید که شکست خورده‌اید. غلط کردید که این جنایات را انجام دادید که منجر به شکست خودتان و ریختن خون‌های زیادی شد. حالا آمریکا باید در دادگاه جهانی و در برابر افکار عمومی باید پاسخگوی جنایت‌های خود باشد.

موحدی کرمانی با اشاره به آمریکایی‌ها گفت: شما در مقابل یک حکومت قانونی در سوریه مزاحمت ایجاد ‌و از تروریست‌ها حمایت کردید، بعد می‌گویید که شکست خورده‌اید؛ شما شکست خورده هستید و بدون تردید همواره شکست خورده و خواهید.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ خطاب به آمریکایی‌ها و غربی‌ها تاکید کرد: هیئت ایرانی تا چه زمانی باید بگوید که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و شما هم بگویید هنوز اعتماد ندارید؟ ایران و تیم مذاکره‌کننده ایرانی که همه راه‌ها را جلوی شما گذاشته، باز هم می‌گویید هنوز اطمینان ندارید؟

موحدی کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: طرف غربی می‌گوید ‌ما نمی‌توانیم بفهمیم که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست. در این وضعیت هیئت ایرانی هم نمی‌تواند برای شما خلق فهم کند و به شما یاد بدهد. خب نمی‌فهمید، باید چکارتان کنیم؟

کد خبر : ۲۶۱۵۹۹