خبرگزاری کار ایران

انصاری‌راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

آیت‌الله هاشمی روابطش را با اکثریت مجلس خبرگان حفظ کرده است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم گفت: مجلس خبرگان نه فقط برای اصلاح‌طلبان بلکه برای کل کشور اهمیت دارد زیرا این مجلس، یکی از ارکان مهم کشور محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم تاکید کرد: هم مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان اهمیت دارند و امور بی‌اهمیتی نیستند که اصلاح‌طلبان نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشند و یکی را فدای دیگری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اهمیت انتخابات مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان نه فقط برای اصلاح‌طلبان بلکه برای کل کشور اهمیت دارد زیرا این مجلس، یکی از ارکان مهم کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان از ارکان مهم کشور در ساختار قانون اساسی است، اظهار داشت: این مجلس هم از لحاظ قانونی و هم لحاظ ذاتی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخودار است و در حقیقت این مجلس باید نماینده همه ملت برای انتخاب وظایفش باشد.

انصاری‌راد در پاسخ به این سوال که برخی از فعالان اصلاح‌طلب معتقدند که این جریان باید سرمایه‌گذاری‌اش را فقط به مجلس شورای اسلامی متمرکز کند، نظر شما در این باره چیست؟ خاطرنشان کرد: هم مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان اهمیت دارند و امور بی‌اهمیتی نیستند که اصلاح‌طلبان نسبت به آنها بی‌توجه باشند و یکی را فدای دیگری کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم افزود: البته اگر اصلاح‌طلبان به این نکته برسند که فعالیت و تلاش آنها برای مجلس شورای اسلامی مثمرثمر‌تر و فایده‌مند‌تر باشد و نقشی را که در مجلس خبرگان ایفا می‌کند، کم‌اهمیت باشد٬ این مسئله ممکن است رخ دهد. اما با وجود این مسائل باید در انتخابات مجلس خبرگان تلاش کرد و اگر اصلاح‌طلبان بتوانند نقش ایفا کنند، نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

وی در خصوص جایگاه آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان نیز ابراز داشت: عده‌ای در مجلس خبرگان هستند که از جایگاه و نقش آیت‌الله هاشمی در انقلاب آگاه هستند و وی را فرد موثری می‌دانند. ضمن اینکه آیت‌الله هاشمی روابطش را با اکثریت مجلس خبرگان حفظ کرده و جایگاه فراجناحی‌شان نیز در این باره موثر بوده است.

کد خبر : ۲۵۸۸۸۱