خبرگزاری کار ایران

فتاحی در گفت و گو با ایلنا:

صدای غرش مفاسد اقتصادی ملت را آزار می دهد

آن‌ها که آگاهانه از محمدرضا رحیمی پول دریافت کرده‌اند باید رسوا شوند تا در آینده شاهد تکرار چنین اتفاق‌هایی در مجلس شورای اسلامی نباشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:نباید بگذاریم پارتی بازی و فساد اقتصادی و رانت در کشور باب شود.

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا،  با تأکید بر اینکه نام نمایندگانی که آگاهانه از رحیمی پول گرفته‌اند، باید افشا شود، گفت:معتقدم آن‌ها که آگاهانه  از محمدرضا رحیمی پول دریافت کرده‌اند باید رسوا شوند تا در آینده شاهد تکرار چنین اتفاق‌هایی در مجلس شورای اسلامی نباشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان مجلس، افزود: معمولا در برخی مناسبت‌های مذهبی از طرف برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها مبالغی به صورت بن برای پرداخت به طبقات محروم حوزه‌های انتخاباتی نمایندگان پرداخت می شود اما در این میان ممکن است برخی به نام کمک به حوزه‌های انتخابی مقاصد دیگری را در سر دارند که در ذیل شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان باید این مشکل مرتفع شود.

فتاحی، در همین راستا افزود: در پرونده محمدرضا رحیمی عده‌ای در تلاش بودند تا با دادن مبالغ پول به نمایندگان ترکیب سیاسی مجلس و مسیر اراده ملت را تغییر دهند که باید ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود.

وی، با انتقاد از مفاسد اقتصادی دولت قبلی تصریح کرد: فساد اقتصادی که در این سال‌ها دیده شد، اقدامی بی‌سابقه بود که صدای غرش رسای مفاسد این چنینی را به گوش ملت رسانید و موجب آزار و نفرت‌افکنی در میان آحاد ملت شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: آن زمان که صدای غرش مفاسد اقتصادی در دولت قبلی به گوش می‌رسید برخی معتقد بودند که در اینباره کمتر باید بحث شود تا افکار عمومی حساس نشود و ما امروز نتیجه چنین رویکردی را با روند تصاعدی فساد اقتصادی در کارنامه دولت یاد شده، مشاهده می کنیم.

قتاحی در پایان، با تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش به فرمایشان رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه بامفاسد اقتصادی، یادآور شد:نباید بگذاریم پارتی بازی و فساد اقتصادی و رانت در کشور باب شود و اگر چنین شد نخواهیم توانست پاسخگوی خون شهدا باشیم.

کد خبر : ۲۵۶۴۴۸