خبرگزاری کار ایران

در پایان اولین اجلاسیه دوره ششم مجلس خبرگان مطرح شد؛

تقدیر و تجلیل از تلاش‌ها و خدمات انقلابی آیت الله جنتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۶۹۱

آیت الله حسینی بوشهری در پایان اجلاسیه نخست ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به مسئولیت ها و خدمات رییس پیشین مجلس خبرگان رهبری از آیت الله جنتی جلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در اختتامیه مجلس خبرگان گفت: حضرت ایت‌الله جنتی یکی از چهره‌های تاثیرگذار مجلس خبرگان هستند. آیت‌الله جنتی در مقام شاگردی از درس‌های حضرات عظام آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و گلپایگانی فراگرفتند. 

وی ادامه داد: آیت‌الله جنتی با آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله امینی رابطه دوستانه و صمیمی داشتند. فعالیت‌های آیت‌الله جنتی در عصر ما، آثار علمی دینی از خود بر جای گذاشتند. بسیاری از روحانیون تاثیرگذار امروز ایران اسلامی در مدرسه حقانی که توسط شهید بهشتی احداث شده بود فارغ‌التحصیل شدند. 

آیت‌الله جنتی،  فعالیت سیاسی ارزشمند و پرونده درخشانی کردند. سال‌ها این شخصیت با الهام از امام خمینی (ره)  در کنار مردم و مبارزان علیه رژیم پهلوی بودند. ایشان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه هستند با جامعه روحانیت و مدرسین فعالیت مبارزاتی در قم و نجف داشتند و فعالیت اطلاع رسانی برای مردم می‌کردند تا با شرایط طاغوت آشنا شوند. 

وی افزود: بعد‌از انقلاب آیت‌الله جنتی نقش آفرینی فراوانی در کنار شهید بهشتی و قدوسی داشتند. در مسائل قضایی، عضویت در شورای نگهبان فعالیت دارند و این مسئولیت تا به امروز هم  ادامه دارد. گریز از دنیا و دنیا گریزی از جمله خصوصیت‌های فردی آیت‌الله جنتی به شمار می‌رود. نمایندگی رهبری وامام در اتحادیه دانشجویان، امام جمعه موقت تهران و کرمانشاه ، نمایندگی مجلس خبرگان از استان خوزستان و تهران عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی،  عضویت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و  نمایندگی مسلمان با دستور رهبری در کشتار بوسنی و هرزگویین است. 

آیت‌الله جنتی تا پایان دوران پنجم رئیس مجلس خبرگان بودند. برای این شخصیت ارزشمند انقلاب اسلامی طول عمر با برکت داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز