خبرگزاری کار ایران

خاطره بهادری جهرمی از رفتار شهید رئیسی در حوادث ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۵۹۳

سخنگوی دولت گفت: در زمان حوادث سال ۱۴۰۱ بنده معتقد بودم که باید برویم در دانشگاه‌ها و با جوانان خودمان صحبت کنیم و به سوالات شان پاسخ دهیم که شورای امنیت با این مساله مخالف بود. آقای رییسی خصوصی به من گفتند که شل نشو، کارت درست بود و برو.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به روحیات اخلاقی و کاری شهید آیت الله رییسی گفت: در زمان حوادث سال ۱۴۰۱ که برای مدتی فضای آموزش و دانشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود، در جلسه‌ای صحبت شد که دانشگاه‌ها باید باز باشد و تاکنون هم خسران قابل توجهی به حوزه آموزش وارد شده است، متولیان حوزه مخالف بودند. منظور از متولیان حوزه شورای امنیت کشور است که مخالف این مساله بود که ورود به دانشگاه نباید داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنده معتقد بودم که باید برویم در دانشگاه‌ها و با جوانان خودمان صحبت کنیم و به سوالات شان پاسخ دهیم که شورای امنیت با این مساله مخالف بود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: من رفتم خدمت شهید رییسی و بعد از نماز مغرب این مساله را خدمتشان توضیح دادم و گفتم که ما اینطور می‌گوییم اما آقایان مخالف هستند، ایشان گفتند حرف درستی است «برو شورای امنیت کشور و قانع‌شان کن» عرض کردم که من نمی توانم در آنجا رأی بیاورم و ایشان گفتند که خودت به دانشگاه برو.

وی افزود: من برای اولین بار به دانشگاه رفتم و نتیجه آنطور شد، در جلسه بعد به من خیلی گلایه شد و انتقاد شد که نباید این کار انجام شود، آقای رییسی خصوصی به من گفتند که شل نشو، کارت درست بود و برو.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای مرتبه دوم و سوم که رفتم حجم انتقادات بسیار شدید و تندتر شد که «سخنگو همکاری نمی‌کند» و انتقادات این چنینی که در نهایت آقای رییسی در جلسه گفتند که شما اشتباه می‌کنید، این کار درست است و همه شما هم باید بروید.

وی با اشاره به حضور مقامات خارجی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت گفت: نتیجه سیاست خارجی با اقتدار و ماهیت ایران اسلامی می‌شود همین استقبالی که خودشان برای حضور در مراسم درخواست داده‌اند. عرف دیپلماتیک اینگونه نیست که کشور میزبان درخواست حضور و یا دعوت ویژه‌ای از حضور داشته باشند بلکه خودشان اعلام می‌کنند که ما علاقه داریم برای مراسم حضور پیدا کنیم و این اعلام‌ها در سطوح مختلف انجام گرفته است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: علاوه بر رئیس جمهور کشور تونس که در این سطح برای اولین بار است که به کشور ما می‌آیند ما رهبران برخی کشورها را هم داریم که برای اولین بار است که به اینجا می‌آیند. از جمله رهبران کشورهایی مانند مصر که روابط ما مدت‌ها کمرنگ‌تر بوده و در فقط در سطح وزیر امور خارجه در مراسم شرکت می‌کنند و مشابه این چنین هم داریم که برای اولین بار بعد از مدت‌ها آن مقام یا آن وزیر یا نخست وزیر در مراسم شرکت می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز