خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

شهادت آیت الله رئیسی در انسجام ملت و ایجاد وحدت تأثیر چشمگیری خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۲۴۳

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی گفت: ملت فهیم ایران قدرشناس کسانی است که صادقانه برای نظام خدمت می کنند و شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در انسجام و حضور مردم پای صندوق های رأی و ایجاد وحدت تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی با اشاره به شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان اظهار داشت: دهه پر خیر و برکت کرامت را در حالی پشت سر گذاشتیم که خاتمه آن با حادثه مولمه و غم انگیزی رقم خورد که برای ملت ایران بسیار تلخ و جانکاه است اما در تاریخ اسلام از این حوادث جانکاه فراوان داشته و داریم که هر کدام دارای آثار و برکات فراوانی بوده است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد:  در تاریخ اسلام، واقعه عاشورا اعظم المصائب بود اما اگر عاشورا نبود، امروز نامی از اسلام، قرآن و ولایت در میان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: ملت ایران در تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی حوادث بسیار تلخی همچون جنگ تحمیلی، ترورهای ناجوانمردانه و حادثه حزب جمهوری و شهادت حاج قاسم سلیمانی را پشت سر گذاشته و هزینه های سنگینی برای سربلندی اسلام، قرآن و تداوم انقلاب داده است و شهیدان والامقام بسیاری جان خود را برای دفاع از اسلام و نظام در طبق اخلاص گذاشته اند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه ملت ایران سرمایه های گرانبها و ارزشمندی را برای استمرار و تداوم انقلاب داده است؛ گفت: حضرت امام خمینی (ره) در پی شهادت استاد شهید مطهری در قسمتی از سخنرانی خود فرمودند: بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‌‎ ‎‌مرگ نمی ترسیم.

وی ادامه داد: ممکن است خداوند در پشت پرده این حادثه تلخ، تقدیری برای اسلام عزیز و نظام مقدر کرده باشد که مستلزم یک هزینه است و اگر با دید منطقی و عقلانی به این حوادث نگاه کنیم خواهیم دید هر حادثه با همه تلخی هایش آثار و برکات فراوانی برای نظام اسلامی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به شخصیت خدوم و خدمتگزار شهید آیت الله رئیسی تصریح کرد: آیت الله رئیسی بیشتر عمر خدمت خود را در دستگاه قضا گذراند و در مقاطع و مسئولیت های دادیاری تا ریاست قوه قضائیه خالصانه خدمت کرد، بنده از نزدیک با ایشان همکاری داشتم و شاهد بودم که با روحیه خستگی ناپذیر خویش تلاش های بسیاری برای ایجاد تحول در قوه قضائیه نمود.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی در راه ارتقای قوه قضائیه و تهیه سند تحول قضایی انگیزه و اهتمام بسیاری به خرج داد و بیشترین خدمات وی مربوط به زمانی بود که در قوه قضائیه مسئولیت داشت و در کمتر از ۳ سال که از عمر ریاست جمهوری اش می گذشت آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و مردم همه شاهد تلاش های خستگی ناپذیرش بودند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: یکی از پربرکت ترین دوران خدمت شهید آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی رقم خورد و برنامه های ارزشمندی که ملموس و مشهود بود با روحیه جهادی این شهید عزیز به سرانجام رسید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد:  همانگونه که شهادت حاج قاسم سلیمانی آثار و برکات زیادی برای کشور به ارمغان آورد، شهادت آیت الله رئیسی نیز موجب انسجام و وحدت ملی خواهد شد و ان شاء الله ملت انقلابی ایران در روز هشتم تیر ماه بسیار پرشورتر از انتخابات اخیر  پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: ملت ایران در پی این حادثه، غمگین و محزون است اما تسلیم امر الهی است، این ملت قدرشناس کسانی است که صادقانه برای نظام خدمت می کنند و شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در انسجام و حضور مردم پای صندوق های رأی و ایجاد وحدت تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز