خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا:

از ظرفیت IPU برای توقف ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی استفاده کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۴۳

نماینده ایران در اتحادیه جهانی بین المجالس با اشاره به اینکه ما از ظرفیت اجلاس IPU استفاده می‌کنیم، گفت: مخصوصا در مورد جنایت و ظلمی که رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان غزه توسط در حال ارتکاب است و به منظور توقف ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و نسل کشی در حال وقوع در غزه از این ظرفیت استفاده کرده ایم.

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و عضو هیات پارلمانی اتحادیه جهانی بین المجالس (IPU) که برای شرکت در یکصد و چهل و هشتمین نشست این اتحادیه در ژنو به سر می برد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از ظرفیت اجلاس های بین المللی مثل IPU است که همه مجالس دنیا در آن به صورت  رسمی  شرکت دارند. نمایندگان پارلمان‌ها موضع گیری های خود را در خصوص موضوعات بین المللی و موضوعات خاص دنیا به نمایندگی از مردم خود تشریح و تببین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ما از ظرفیت اجلاس IPU استفاده می‌کنیم، افزود: مخصوصا در مورد جنایت و ظلمی که رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان غزه توسط در حال ارتکاب است و به منظور توقف ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و نسل کشی در حال وقوع در غزه از این ظرفیت استفاده کرده ایم.

یوسفی گفت: موضع گیری  رسمی  جمهوری اسلامی ایران را با همراهی دیگر کشورهای اسلامی و غیراسلامی با هدف جلوگیری از کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین تشریح کردیم  و ان‌شاالله تلاش خواهیم کرد که در بیانیه پایانی  اجلاس دد منشی رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم نماییم.

یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی از روز شنبه در ژنو آغاز به کارکرده است.

اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمان‌های جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. موضوع این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین در شهر ژنو سوییس در حال برگزاری است .

 

حجم ویدیو: ۲۷.۱۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز