خبرگزاری کار ایران

طحان نظیف در پاسخ به ایلنا طرح کرد؛

رد ادعای ثبت رای صرفاً با کد ملی افراد، در غیاب آنها

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۱۲۱

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فرآیند اخذ رأی فرد به صورت کامل با ارائه یکی از مدارک هویتی و ثبت در دستگاه أخذ رأی و موارد این مسأله انجام شده است و اینطور نبوده که صرفاً با داشتن شماره ملی یک نفر بتوان در غیاب او رأی ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص بررسی تخلفات انتخاباتی و ادعاهایی که مطرح می‌شود پیرامون تخلفات انتخاباتی و یا بحث کدملی ها که گفته شده با کدملی افراد غایب رأی ثبت شده، گفت: خب بالاخره عرصه انتخابات یک میدان رقابت است و طرفین موارد مختلفی را مطرح می‌کنند که گاهی بسیاری از موضوعات صرفاً در حد رسانه‌ها باقی می‌ماند و مستنداتی پیرامون آن به شورای نگهبان ارسال نمی‌شود. درخصوص بحث شماره‌های ملی که اشاره کردید باید عرض کنم در این دوره با اصلاحات انجام شده در قانون یکی از مدارک پنجگانه هویتی برای ثبت رأی کفایت داشت اما اینطور نبود که صرفاً شماره ملی کفایت داشته باشد.

وی افزود: فرآیند اخذ رأی فرد به صورت کامل با ارائه یکی از مدارک هویتی و ثبت در دستگاه أخذ رأی و موارد این مسأله انجام شده است و اینطور نبوده که صرفاً با داشتن شماره ملی یک نفر بتوان در غیاب او رأی ثبت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز