خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در افتتاح مجتمع شوق زندگی در اهواز:

دنیا باید از حمایت‌های همدلانه نظام جمهوری اسلامی از کودکان الگو بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۵۱۸

مجتمع شوق زندگی در اهواز با حضور دادستان کل کشور و جمعی از مدیران قضایی و اجرایی استان خوزستان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، طی مراسمی با حضور دادستان کل کشور و جمعی از مدیران قضایی و اجرایی استان خوزستان، مجتمع شوق زندگی در اهواز افتتاح شد. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در این مراسم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و درود به روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان، گفت: اجرای برنامه‌های حمایتی از گروه‌های آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده از اهداف امام خمینی (ره) در اول انقلاب بود و در همان ابتدای پیروزی انقلاب، جهادگران با حضور در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمات پرداختند. 

وی ادامه داد: نهاد‌های حمایتی متعدد ازجمله کمیته امداد امام خمینی نیز با همین رویکرد راه‌اندازی شدند و امروز هیچ فرد نیازمند جسمی و روانی در کشور نیست که تحت حمایت این نهاد‌ها قرار نگرفته باشد. 

 حجت الاسلام والمسلمین موحدی گفت: دستگاه قضایی نیز که از برکات نظام جمهوری اسلامی است، به‌رغم مستقل بودن از سایر قوا، بر اساس تکالیفی که درخصوص پیشگیری از جرایم، تخلفات و آسیب‌های اجتماعی دارد، برنامه‌ها و اقداماتی را در این راستا در دستور کار قرار داده و به مرحله اجرا درآورده است که یکی از آن‌ها تاسیس مجتمع‌های شوق زندگی است. 

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان بدسرپرست، بی‌سرپرست، در معرض آسیب و سوءاستفاده از سوی برخی افراد مانند تکدی‌گری و زباله‌گردی، از گروه‌های هدف این مجتمع هستند که همزمان مورد حمایت قضایی و سایر نهاد‌های حمایتی همکار قرار می‌گیرند. 

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با دادسرای مرکز این استان در راه‌اندازی مجمتع قضایی شوق زندگی، گفت: دنیا باید امروز از این حمایت‌های همدلانه نظام جمهوری اسلامی از کودکان الگو بگیرد. 

وی افزود: خوزستان هشت سال دچار توطئه جنگ تحمیلی بود و امروز این فضای همبستگی موجب می‌شود که امور استان در مرکز کشور نیز بهتر پیگیری شود. 

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: با شرکت اقشار و گروه‌های مختلف در انتخابات، این پیام گسترده را به دنیا خواهیم داد که ملت مقاوم و همیشه در صحنه ایران، با دفاع از استقلال سیاسی کشور، کسانی که با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه چشم طمع به خاک این کشور دارند را مأیوس خواهد کرد. 

رئیس کل دادگستری خوزستان نیز در این مراسم، گفت: مجتمع قضایی شوق زندگی با تلاش و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرکز استان به‌ویژه استانداری، شهرداری، بهزیستی راه‌اندازی شد که این همراهی و تعامل جای تقدیر دارد. 

علی دهقانی افزود: باتوجه به نگاهی که در نطام جمهوری اسلامی به حمایت و صیانت از کودکان و نوجوانان وجود دارد، دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی استان بسیج شدند تا این مجتمع راه‌اندازی شود. 

وی گفت: امیدواریم با مدیریت دادسرا و همکاری دادگاه خانواده و ادامه همراهی نهاد‌ها و دستگاه‌های همکار، شاهد افزایش حمایت و عدالت در حوزه کودکان و نوجوانان استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر که آینده‌سازان کشور هستند، باشیم. 

در ادامه داستان مرکز استان خوزستان نیز با ارائه آماری در این خصوص، گفت: هم‌اکنون ۳۳ شعبه سرپرستی در استان خوزستان فعال و ۱۵ هزار و ۷۰۰ پرونده را در دست بررسی دارند و ۵۱۰۰ فقره از این پرونده‌ها مربوط به شهرستان اهواز است. 

صادق جعفری چگنی افزود: این مجمتع با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان و با حمایت شهرداری اهواز اجاره و تجهیز شده است. 

وی گفت: هم‌اکنون ۳۵۰۰ نفر تحت حمایت بهزیستی استان هستند و ۱۰۲ مرکز توسط بهزیستی و چند مرکز توسط شهرداری اهواز، کار خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب را انجام می‌دهند و با راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی، این خدمت‌رسانی تسهیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز