خبرگزاری کار ایران

صحت در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد تصویر مطلوب از ایران در سطح بین‌الملل با راه اندازی مرکز برندسازی ملی در عالی‌ترین سطوح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۷۱

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات فرصتی است که در روز رای گیری با حضور در پای صندوق رای، تعیین کنیم چه کسانی بر ما تصمیم گیری و حکومت کنند. بنابراین باید از این حق شهروندی استفاده کرد و با ایجاد گردش نخبگان و انتخاب افراد جوان و تازه نفس آن را پاس داشت.

سید حسن صحت در گفتگو با ایلنا؛ عملکرد نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ارزیابی کرد و گفت: عملکرد نمایندگان دوره یازدهم انتظارات و توقعات مردم نجیب ایران را برآورده نساخت چرا که دغدغه‌های نمایندگان مجلس، دغدغه اصلی و اولویت دار مردم نبوده است. یک نماینده واقعی نماینده‌ای است که خواست موکلین خود را در مجلس دنبال کند نه خواست فردی و جناحی خود را. لقب مجلس دوره یازدهم، مجلس انقلابی است ولی بر خلاف ماهیت و مفهوم انقلاب، در زندگی آحاد مردم هیچ تحولی صورت نگرفت. همچنین یک نماینده شجاع باید قدرت پایبندی به مواضع خود را داشته باشد این در حالی است که چنین ویژگی در نمایندگان مجلس دوره یازدهم مشاهده نمی‌شود.

هدف شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی به هدف و انگیزه خود برای شرکت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: هدف من از ورود به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، تصویب قوانین، لوایح و طرح‌هایی که زندگی مردم را بهبود ببخشد. ریل گذاری برای حرکت در راستای تامین منافع ملی و بهبود سطح معیشت و رفاه مردم نیز هدف مهم دیگری است که دنبال خواهم کرد.

ریشه مشکلات کشور

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلات و مسائل کشور تک عاملی نیست و به مسائل مرتبط با تعاملات نظام بین الملل و مدیریت و تفکرات مدیریتی ارتباط دارد. تامین منافع ملی در اولویت مسئولین و تصمیم گیرندگان ما نیست. برای مثال در سیاست خارجی کشورمان اگرچه قائل به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت هستیم ولی باید اصل منافع ملی نیز به آن اضافه شود.

دلیل ضعف مجلس

صحت گفت: مجلس شورای اسلامی ایران بر خلاف اصل تفکیک قوا که قوه مقننه جایگاه ویژه‌ای در آن دارد، در راس امور قرار نگرفته است. مهم ترین مشخصه و دلیل ضعف مجلس و در راس نبودن آن، شنیدن خبرهای متعدد فساد در دستگاه های مختلف کشور است. مبارزه با فساد انتظار اصلی و محوری مردم ایران از تمام مسئولین و بیش ازهمه قوه مقننه است.

شعار

وی با بیان شعار خود برای شرکت در مجلس افزود: نماینده مردم کسی است که پیگیر مطالبات مردم باشد و من نیز خود را پیگیر مطالبات مردم می‌دانم و این موضوع را در اجرای برنامه‌های تلویزیونی به مردم عزیز ثابت کرده‌ام. بنابراین با همان روحیه، رویکرد، انگیزه بیشتر و همچنین قدرت قانونی کار خود را در مجلس ادامه خواهم داد. فارغ از گرایش و بدون سوق پیدا کردن به اصحاب قدرت و ثروت و همچنین تصمیم گیری بر اساس منافع ملی، اصلی‌ترین شعار من برای ورود به مجلس است.

فیلترینگ

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث فیلترینگ خاطرنشان کرد: در رابطه با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شدت مخالف فیلتر شدن شبکه های ارتباطی هستم و صرفا باید سایت‌های غیراخلاقی و آن دسته که علنا معاند و ضد ساختار نظام و قانون اساسی هستند فیلتر شوند. بنابراین رفع فیلترینگ از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.

کارگری

صحت در رابطه با اهداف و برنامه‌های آینده خود تشریح کرد: در خصوص معیشت کارگران و بازنشستگان طرحی را ارائه خواهم کرد تا یارانه‌ای که از محل فروش نفت و مشتقات آن تامین می‌شود، معادل دلاری به کارگران پرداخت شود. این اتفاق منجر به کاهش نرخ ارز و در نهایت کاهش تورم و بالا رفتن ارزش ریال می‌شود.

شرکت‌های خصولتی

وی با بیان برخی از مشکلات کشور گفت: یکی از مشکلات کشور حضور شرکت‌هایی است که هم دولتی‌اند هم خصوصی و همینطور نه دولتی‌اند نه خصوصی و مهم‌تر از همه طبق آمار بانک مرکزی اغلب زیان ‌ده هستند. راه حل این است که باید وظایف این شرکت‌های خصولتی که عملکرد شفافی ندارند و از بودجه و منابع عمومی کشور نیز استفاده می‌کنند، به بخش خصوصی واقعی داده شود و هرچه به سمت بخش خصوصی سوق داده شود عملکردها شفاف تر می‌شود. 

ریشه فساد

صحت افرود: فساد در کشور به دلیل دستگاه‌های موازی و هم پوشان و در ضعف دستگاه های نظارتی ریشه دارد. دلیل دیگر به وجود آمدن فساد، عملکرد بانک‌ها است چرا که بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده و با بنگاه‌داری تورم ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل فرهنگی باید اغلب شوراهای عالی حذف شده و وظایف آنها به دستگاه‌های اجرایی منتقل شود. نهادهای فرهنگی موازی که تعارض منافع دارند باید در هم ادغام شوند و در نهایت همه با مصوبه  مجلس شورای اسلامی به وجود آمده و به آن نیز پاسخگو باشند.

برنامه رونق کسب و کار

صحت از برنامه خود برای تغییر برخی قوانین گفت: تغییر قوانین و مقررات دست و پاگیر برای شروع کسب و کار می‌تواند وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد. یکی دیگر از برنامه‌های من برای فعالیت در مجلس، استفاده از تیم‌های مشاوره و نخبگان و خبرگان درراستای تغییر این قوانین و سرعت بخشی صدور مجوزهای کسب و کار است. کمک گرفتن از نخبگان، خبرگان و متخصصین مختلف و تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی اهمیت زیادی دارد زیرا میزان ریسک و خطا در تصمیمات مهم و حیاتی کاهش می‌یابد.

چند نرخی بودن ارز

وی ادامه داد: تا زمانی که در حوزه سیاست خارجی، روابط و تعامل ایران با کشورهای جهان عادی سازی نشود و همچنان تحت فشار تحریم‌ها باشد، به ناچار نرخ ارز کشور تحت تاثیر وقایع خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست خارجی باید در چارچوب عزت، حکمت، مصلحت و منافع ملی ایران تمام تلاش خود را بر دور کردن بحران‌ها از منطقه غرب آسیا متمرکز کند. همچنین به جای تاکید بیش از حد بر قدرت سخت یا نرم کشور، باید بر قدرت هوشمند و ترکیبی از قدرت سخت و نرم تاکید کند.

برندسازی ملی

صحت افزود: یکی از مشکلات دیگر سیاست خارجی ایران تضعیف برند ملی و تصویر نامطلوب آن در دنیا است. بنابراین باید مرکز برندسازی ملی در عالی‌ترین سطوح کشور تاسیس شود چرا که اگر خودمان برند ملی مان را نسازیم دیگران این کار را انجام خواهند داد. من نیز در مجلس شورای اسلامی از طرح‌هایی حمایت خواهم کرد که به روند برندسازی ایران و رشد و پیشرفت آن کمک شایانی برساند.

مشکلات حوزه بازرگانی

وی در خصوص وضعیت تجارت اظهار داشت: در راستای افزایش کمی و کیفی وابستگی‌های بازرگانی در خارج از کشور به جای وابستگی‌های فرهنگی تلاش خواهم کرد چرا که تجار ایرانی در ارتباط با کشورهای جهان و بازاریابی‌های بین المللی مشکلات بسیار زیادی دارند. سازمان توسعه تجارت ایران نیز در صدور و تمدید کارت بازرگانی سنگ اندازی‌ می‌کند و در نتیجه تجار از گرفتن کارت بازرگانی نا امید می‌شوند و افراد به سمت واردات کالای قاچاق و غیرقانونی سوق پیدا می‌کنند.

قدرت انتخاب حاکمان

صحت در پایان افزود: مردم ایران هر 4 سال یکبار این قدرت را دارند که حاکمان خود را انتخاب کنند. پس این قدرت را نباید نادیده بگیرند و اگر از عملکرد حاکمان ناراضی هستند توانایی تغییر آنان را دارند. اگر در دموکراسی غربی صدای مردم صدای خدا است در دموکراسی دینی که ما مدعی آن هستیم، صدای مردم هم صدای خدا و هم صدای پیامبران خدا است و صدای مردم در قالب رای آنها در صندوق‌های رای تجلی پیدا می‌کند.

حجم ویدیو: ۱۹.۴۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۰۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز