خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز انجام شد؛

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مالزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۵۵۶

وزیر امور خارجه ظهر امروز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه مالزی پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، در این گفت‌‌وگوی تلفنی، درخصوص ارتقای روابط دوجانبه در حوزه‌های فناوری، علمی، فرهنگی، صنعتی، تجاری و همچنین گفت‌وگوها پیرامون موضوعات مختلف جهان اسلام به ویژه فلسطین اعلام آمادگی کرد. 

وی در خصوص پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی و اعلام آمادگی برای حضور فعالانه در این نشست با همتای مالزیایی خود به تبادل نظر پرداخت و ابراز امیدواری کرد این نشست گامی موثر در جهت توقف نسل کشی و رفع فاجعه انسانی غزه در آستانه ماه مبارک رمضان باشد.

محمد حسن، وزیر امور خارجه مالزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن استقبال از برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی گفت: مالزی در جهت ایجاد آتش بس و توقف درگیری‌ها عزم راسخ دارد و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در این خصوص قدردانی می‌کند. 

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین درخصوص تقویت توافقات تجاری فیمابین و برنامه‌ریزی پیرامون سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور به تهران و مالزی  گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز