خبرگزاری کار ایران

در اجلاس انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی مطرح شد؛

بادامچیان: اصولگرایان چند لیست انتخاباتی دارند/ یزدی‌خواه: نه دنا پلاس، نه خودرو شاسی و نه خانه سازمانی گرفتم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۹۲

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: تکلیف الهی انتخاب اصلح است. ما سهم‌بندی را قبول نداریم. هنوز نمی‌دانیم اصولگراها چند فهرست دارند اما آنچه مشخص است چند فهرست خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله بادامچیان عصر امروز در اجلاس انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به این سوال که آخرین برنامه‌های این حزب درباره انتخابات چیست، گفت: مجلس دوازدهم ویژگی‌های خاص خودش را در گام دوم انقلاب دارد. یکی از ویژگی‌ها انتخاب اصلح است. از آغاز سال پس از رهنمود‌های رهبر انقلاب که موضوع تحول را مورد تاکید قرار دادند، حزب موتلفه تحول را در مجلس سرلوحه خود قرار داد.

وی ادامه داد: ما از اول سال شناسایی نیروهای اصلح را آغاز کردیم. شعاری هم برای مجلس آینده ترتیب دادیم که شعار مجلس تحول و تکامل است. تحول در چیزهایی که گام دوم انقلاب شکل بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در این زمین برنامه گسترده‌ای در ۳۱ استان دنبال کردیم و برای انتخاب نمایندگان ملت از بین کسانی که صلاحیت اصلح بودن را دارند، انتخاب کردیم، اظهار داشت: در بین نامزدهای اصلح‌ به خاطر محدودیت ظرفیت، انتخاب نماینده اصلح ارجح در اولویت قرار گرفت. ما توانستیم فهرست خودمان را شکل بدهیم و در تهران نیز در صدر تشکل‌های ما قرار گرفته است. با همه ارتباط داریم و تقریبا در این بخش آنچه از دستمان برمی‌آید، برای رسیدن به وحدت کار کردیم که زمینه بسیار خوبی است.

به گفته بادامچیان، پیشنهاد ما به شورای نگهبان این بود با گسترش افزایش ثبت‌نام‌کنندگان، عدم‌صلاحیت‌شدگان را اعلام کند و عدم احراز صلاحیت را به مردم واگذار کند. حزب موتلفه توانسته است اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه تمام مذاکرات به این صورت است که فهرست ۳۰ نفره بدهیم و اگر فهرست سی نفره نشد فهرست نسبی بدهیم، تصریح کرد: به این صورت که ۱۰ تا تشکل ۲۰ نفر به صورت جمعی ۱۰ نفر جداگانه لیست مشخص باشد تا مردم تشخیص دهند. این موضوع برای انتخاب مردم بهتر خواهد بود. امیدواریم این فرصت فراهم شود تا در یک بخش واحد متکثر باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ما فکری می‌کردیم تقریبا موضوع فهرست مشخص شده اما هنوز فهرست سایر گروه‌ها مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: مدتی است که فهرست استان‌ها کاملا مشخص شده در هر استانی با جمع‌آوری اعضای گوناگون افراد مناسب را معرفی کردند. ما تقریبا هفته گذشته فهرست قطعی حزب موتلفه رسیدیم. 

بادامچیان با بیان اینکه منتظر آغاز فعالیت انتخابات هستیم، ابراز داشت: در تهران به خاطر موقعیت خاصی که دارد، جریان سیاسی غالب است اما در استان‌ها این موضوع اثرگذار نیست بلکه خواست مردم مورد نظر است. بحث‌ها و گفت‌وگوهایی داشتیم و منتظریم دوستان به وحدت برسند.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف هنوز به فهرست مشخص نرسیده است، عنوان کرد: ما هم در رابطه با آنان برخورد تقابلی نداشتیم. آقایان ترقی و پورابراهیمی در جلسات شورای ائتلاف حضور داشتند و با یکدیگر با تعامل داشتیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در شورای وحدت جلسات جدی داشتیم که حدود هفت نفر از بانوان در فهرست‌ها حضور خواهند داشت، یادآور شد: برای استفاده از جوانان نیز در حال بحث بررسی هستیم. آنچه مشخص است این است که ما در این دوره کثرت نامزد داریم. بالغ بر ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شدند. امیدواریم که در این چند روزه دوستان طبق رهنمودهای رهبری انتخاب اصلح را که وظیفه رسمی احزاب و جریانات است را انجام دهند.

بادامچیان با تاکید بر اینکه تقریبا فهرست نمایندگان مورد نظر ما باید اصلح و ارجح باشد و این مشخص است، بیان کرد: در تهران و یکی دو کلان‌شهرها انتخاب نمایندگان به نتیجه نرسیده است. ما تابع ولایت هستیم. اگر عضو موتلفه اسلامی اصلح باشد، تکلیف ما معرفی اصلح است. تعصبات حزبی همیشه آسیب‌آور است.

وی اضافه کرد: تکلیف الهی انتخاب اصلح است. ما سهم‌بندی را قبول نداریم. هنوز نمی‌دانیم اصولگراها چند فهرست دارند اما آنچه مشخص است چند فهرست خواهد بود.

یزدی‌خواه: نه دنا پلاس، نه خودرو شاسی و نه خانه سازمانی گرفتم

در ادامه این نشست خبری، سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی و عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: همانطور که رهبری از ابتدای سال تاکید و تذکرات را به اشکال مختلف درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مطرح کردند، امروز مشکل ما دو چیز است. یک موضوع اقتصاد و معیشت و موضوع بعدی فرهنگ است.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگ سهم این موضوع از بودجه یک و چهارم درصد بود که عمده آن مربوط به سخت‌افزاری بوده است، اظهار داشت: اگر دولت در این عرصه همت نکند کار فرهنگی به جایی نخواهد رسید. ما در برنامه بودجه سال آینده و برنامه هفتم، بانک‌ها را موظف کردیم یک درصد از بودجه خود را به کار فرهنگی اختصاص دهند تا طبق دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما، این کارها سازماندهی داده شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه همانطور که رهبری گفتند مجلس یازدهم انقلابی است، تصریح کرد: از جمله اقدامات مجلس یازدهم تصویب قانون راهبردی لغو تحریم‌ها بود. بعد از اقدام شنیع غیرقانونی ترامپ، مجلس قانون راهبردی لغو تحریم‌ها تصویب کرد که غنی‌سازی ۶۰ درصد شود تا به قدرت غربی فشار بیاورد تا به پای میز مذاکرات بازگردند تا تحریم‌ها لغو شوند.

یزدی‌خواه با بیان اینکه بحث واردات خودرو یکی از موضوعات مصوبات مجلس بود، خاطرنشان کرد: بحث کمک هزینه سربازان یکی از موضوعات مطروحه در مجلس یازدهم بود که مجلس در سال‌های اخیر حقوق آنان را به هفت میلیون افزایش داده است. بحث صدور کسب مجوز از طریق ثبت سامانه است. بحث افزایش قیمت یارانه از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان از دیگر مصوبات مجلس یازدهم بود.

وی با بیان اینکه در مجلس سعی کردیم نماینده ثابت باشیم و در شفافیت شرکت کنیم، ابراز داشت: نه دنا پلاس، نه خودرو شاسی و نه خانه سازمانی گرفتم. آمدیم خدمت کنیم. امیدواریم انتخابات پرشور برگزار شود تا کشور در مسیر امنیت و توسعه قرار بگیرد.

لاله افتخاری: بحث حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در مجلس آینده پیگیری می‌شود 

در ادامه، لاله افتخاری، کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: انتخابات امر جامعی است که قرآن کریم در سوزه نور به آن اشاره می‌کند. ما عقل سلیم را برای حضور در انتخابات داریم. حضرت آقا هم ما خانم‌ها را تکلیف کردند تا در انتخابات شرکت کنند. حضرت آقا تاکید بسیاری بر انتخابات پرشور داشتند.

وی با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن طلیعه ملت بود تا ما انتخابات گام دوم را خوب انجام دهیم، یادآور شد: این تکلیف موجب شد تا ما وارد عرصه شویم. نتیجه هر چه شد. پرچمی که بر دوش ما گذاشتند نباید بر زمین بیافتد. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در مجلس آینده پیگیری خواهد شد، عنوان کرد: بحث فرهنگ قرآنی، آموزش تخصصی و پژوهشی مورد توجه است. بحث ترمیم بودجه نیز جز برنامه‌ها خواهد بود. بحث دیگر درباره دفاع مقدس است،  بحث ازدواج جوانان و پیگیری دانشجویان خارج از کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز