خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان؛

مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۴۲۴

​مراسم گرامیداشت روز ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر کابل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ثبات در افعانستان و در سطح منطقه طرح تاسیس گروه تماس منطقه‌ای را پیشنهاد کرد که به تازگی اولین نشست آن با حضور نمایندگان ویژه کشورهای همسایه در امور افغانستان اعم از ایران، چین، پاکستان و روسیه و سفرا و نمایندگان هشت کشور دیگر و همچنین کشور میزبان در کابل برگزار شد.

وی ادامه داد: در واقع هدف اولیه این ایده و تشکیل گروه تماس همکاری با حاکمان کنونی در کمک به آنها برای ثبات امنیتی، سیاسی و بهبود وضعیت اقتصادی و زمینه‌سازی آغاز سازندگی منبعث از ابتکارات منطقه‌ای است.

به گفته نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، این ابتکار بخشی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مشارکت با سایر همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه برای جستجوی یک ساز و کار اجرایی به منظور ایجاد شرایط بهتر برای ملت افغانستان است.

در این مراسم، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و مسئولان ارشد حکومت سرپرست افغانستان نیز حضور داشته و بر پاکسازی کشورهای اسلامی از ستم و اشغال امپریالیسم آمریکا تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز