خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی:

طی سه سال گذشته ۴۴ متهم و محکوم متواری به کشور مسترد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۴۸

دبیر ستاد حقوق بشر اقدام‌های معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه درباره استرداد مجرمین را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در مورد استرداد مجرمین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا نیمه بهمن ماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: طی این مدت، ۲۶۱ درخواست استرداد صادره از سوی مراجع مختلف قضایی از سوی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های مربوطه ارسال شده است.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۲۶۱ درخواست استرداد به کشور‌های خارجی ارسال شده است، اظهار کرد: از این تعداد بیشترین درخواست‌ها مربوط به کشور‌های ترکیه، امارات و عراق است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ادامه داد: در این مدت، با پیگیری‌های به عمل آمده ۴۴ متهم و محکوم متواری از ترکیه، عراق، امارات، مالزی، کویت، تایلند، لبنان، روسیه، اسلواکی، قبرس و ارمنستان به ایران مسترد شده‌اند.

غریب‌آبادی از کشور‌های امارات و ترکیه خواست تا همکاری بیشتری را در استرداد مجرمین به عمل آورند.

وی همچنین تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف قضایی، حقوقی، پلیسی و سیاسی برای جلب و استرداد مجرمان متواری و معرفی آنان به پیشگاه عدالت و در جهت احقاق حقوق شاکیان و قربانیان، در دستور کار جدی قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز